"wet finger tracking"

Diskussion i 'Xperia active' startad av Phage, 10 okt 2011.

  1. Phage

    Phage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan, har köpt en xperia active för ett par dagar sen och kan efter ett regnväder konstatera att "wet finger tracking"-funktionen är något av ett skämt. Min gamla samsung spica betedde sig betydligt bättre med vatten på skärmen än vad den här gör.

    Är jag ensam att uppleva detta eller är det så för alla er andra också?
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Inte är det 100% bra men skillnaden är nog mest att den tål regnet bättre :)

    Sent from my ST17i using Tapatalk
     
  3. djesko

    djesko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej

    Min funkar kanon efter ett dopp i badet...

    Esko
     
  4. montpleas

    montpleas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack vare den luckan som sitter innanför skalet... den ska visst sitta helt sluten mot batterihuset för att luren ska vara vattentät.

    och de där 2 luckorna till sladd samt hörlur måste oxå sitta helt tätt... men hur f-n vågade du bada telefonen eller var det av misstag??

    jag frågade i media markt där jag köpte min active om den skulle tåla så pass mycket vatten att man kunde duscha med den, men de som jobbar där sa att den inte skulle pallla det trycket, endast regnstänk, enligt dem.

    men okej, nu vet man hur pass mycket vatten den verkligen tål...den är den mest tåliga mobilen gjord hittills i xperia familjen, den tål tydligen att köras över med bil oxå, har jag sett på bild på nätet...
    den är dessutom inte lika stor och klumpig att ha med sig som iphone är. snygg är den oxå tycker jag...jag bara kom på efteråt att jag köpte fel färg...skulle haft den där oranga kanten, tror den finns i orange och vit och svart...
    så nu letar jag efter sidor på nätet där man kan kjöpa till dessa...
     
  5. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Se också upp med skyddsplasten på skärmen, den syns knappt så de flesta tar inte bort den. Med plasten på är skärmen både lättrepad och har sämre wet tracking så det gäller att inte bli lurad att tro att telefonen är sämre än vad den är.

    Den är lite pillig att ta bort men det brukar gå att få grepp på den nere vid mikrofonhålet.

    Den är väl tänkt som splitterskydd men i detta fallet är den rätt onödig och saboterar mer än den tillför.
     
  6. wulltd

    wulltd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har haft den med mig ut på havet (och under ytan) många gånger (ca 15?) samt doppat den i vattenglas, duchat osv... måste säga att den är över förväntan vattentålig. Jag brukar aldrig tänka på att trycka till plastlapparna över uttagen, så det kan ha hänt att de inte alltid suttit smäck åt, men det har hållit tätt ändå!
     
  7. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Den ska klara 1m djup i 30 minuter.. så att den knappt skulle klara duschen stämmer helt enkelt inte. Dock är detta med alla luckor stängda.