Whatsapp och batteri

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Nummerskivan, 15 sept 2017.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har Whatsapp både på telefonen och i datorn.

    När jag använder Whatsapp några gånger under dagen, särskilt om jag inte läser meddelanden direkt, så dras det massor av batteri. Det gäller även då om jag använder på datorn som ju aktiverar appen i telefonen.

    Om jag så snart jag får ett meddelande, läser och sedan ser till att stänga programmet, så dras inget extra, och Whatsapp ligger på 1-4 %. Om jag bara använder och struntar i att läsa meddelanden direkt, och bara trycker på hemknappen för att få undan Whatsapp, så ökar det till 20 % (sedan upptäcker jag och stänger, så jag vet inte om det hade blivit ännu mer om den stod på jämt).

    Finns det något man kan göra?

    Jag har Galaxy S7 edge och hade wifi och datatrafik påslaget jämt, i övrigt är de flesta inställningar satta för att dra lite batteri och jag har också bra batteritid när inte någon app får ett spel, 2-4 dagar trots massa surf.

    Whatsapp web är superbra för oss som skriver snabbast på tangentbord och gärna undviker telefon för att skriva snabbt och mycket. Men jag retar mig rejält på att det ska dra så mycket batteri när man inget gör.