Lite feedback och ideer. Har bara skummat genom tråden lite snabbt så ber om ursäkt om jag nämner något som redan är påtalat!
Appen är helt klart bättre än Vemringde som är det fulaste jag sett och kass samt Incoming som typ inte har några inställningar alls?
Eniros app är den jag gillat bäst fram till senaste uppdateringen. Då tog dom bort så det inte gick att söka på utgående samtal.. Då när man ringde ett okänt nummer poppade det upp en ruta, och det ringde inte fören man tröck ring igen. Detta för att då hinner det hitta vem du ringer. (Nätet söker ju inte på en nanosekund)
Din app är riktigt nice! Jag gillar den. Det är bara lite grejer jag saknar. Detta hade eniro tidigare allt men dom har ju sabbat appen totalt nu så jag tänkte inte använda den längre.
Så som det är nu (för mig i din app) söker den upp numret samtidigt som den ringer. Dvs, dom man ringer hinner svara före. Så utgående samtal funktionen är i princip meningslös.. Hänger du med hur jag menar? Nått snyggt så att det hinner söka upp före, och sen bekräftar man samtalet?
Samt, sök funktionen i din app är "Sök Nummer"
Men hur ofta söker man egentligen ett nummer som man skriver in där? När man söker, så söker man ju oftast efter ett nummer. typ, "Pizza kosmos nyköping"
Alltså nån slags "supersök" funktion där man kan välja om man vill söka eniro, hitta, 118100 osv.. Efter en person eller ett företag. (Helst allt i ett, kanske inte går vad vet jag?)
Att söka efter en plats (adress) t.ex. Brovägen 3 Örebro, känns väldigt överflödigt. Då använder man ju Maps, om man vill söka efter en adress. Så det kan du nog skippa att lägga in.
Men om jag vill söka på Nils Karlsson, och får fram att han har nummer 0701234567 och bor på Brovägen 3 Örebro. Då hade det ju varit fint med en länk till t.ex. Maps som skriver in den adressen?
Kommer hur som helst köra med din app tillsvidare! Tycker den är kanonbra nu men den kan ju bli bättre. Och ska du börja ta betalt måste den ju bli BÄST.
edit:
En till sak, en "sök" knapp när man ska använda sökningen kanske inte skulle vara dumt? Tog ett tak innan jag listade ut hur man sökte. Använde enter knappen på tangentbordet.
Samt, om jag tar bort t.ex. Hitta.se från sources, och bara har eniro som "On". Då söker den ändå på hitta.se i sök funktionen inne i programmet
Last edited: Feb 16, 2011