Nähäpp, nu har jag suttit länge och försökt få till det som jag trodde att jag hade koll på, men det skiter sig.
zoomLevel (som använts ovan) får alltid samma värde och det är det värde som deklarerats först. Om jag till Knapp etts intent har lagt till putExtra("zoomlevel", 1) och till Knapp tvås intent putExtra("zoomlevel", 2) osv. så får zoomLevel värdet 1 oavsett vilken knapp jag klickar på.
Om jag kommenterar bort allt som har med Knapp ett att göra så får zoomLevel värdet 2 och så vidare.
Vad gör jag för fel?
Kod:
Intent buttonOneIntent = new Intent(context, ShowMap.class);
buttonOneIntent.putExtra("zoomlevel", 1);
PendingIntent pendingButtonOneIntent = PendingIntent.getActivity(context, 0, buttonOneIntent, 0);
remoteViews.setOnClickPendingIntent(R.id.button_one, pendingButtonOneIntent);
Intent buttonTwoIntent = new Intent(context, ShowMap.class);
buttonTwoIntent.putExtra("zoomlevel", 2);
PendingIntent pendingButtonTwoIntent = PendingIntent.getActivity(context, 0, buttonTwoIntent, 0);
remoteViews.setOnClickPendingIntent(R.id.button_two, pendingButtonTwoIntent);
Intent buttonThreeIntent = new Intent(context, ShowMap.class);
buttonThreeIntent.putExtra("zoomlevel", 3);
PendingIntent pendingButtonThreeIntent = PendingIntent.getActivity(context, 0, buttonThreeIntent, 0);
remoteViews.setOnClickPendingIntent(R.id.button_three, pendingButtonThreeIntent);
Intent buttonFourIntent = new Intent(context, ShowMap.class);
buttonFourIntent.putExtra("zoomlevel", 4);
PendingIntent pendingButtonFourIntent = PendingIntent.getActivity(context, 0, buttonFourIntent, 0);
remoteViews.setOnClickPendingIntent(R.id.button_four, pendingButtonFourIntent);
Intent buttonFiveIntent = new Intent(context, ShowMap.class);
buttonFiveIntent.putExtra("zoomlevel", 5);
PendingIntent pendingButtonFiveIntent = PendingIntent.getActivity(context, 0, buttonFiveIntent, 0);
remoteViews.setOnClickPendingIntent(R.id.button_five, pendingButtonFiveIntent);
respektive
Kod:
int defaultZoom = 0;
int zoomLevel = getIntent().getIntExtra("zoomlevel", defaultZoom);