Widgetlocker fryser - tvingar omstart

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lassekongo, 31 maj 2014.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har problem med att Widgetlocker fryser hela telefonen och tvingar mig att starta om den genom att hålla in powerknappen. Jag kan slå på skärmen och dra över skärmen för att låsa upp. När jag har dragit över hela skärmen och släppt fingret så fryser allt och ingenting händer. Det händer inte varje gång. Ibland kan jag låsa upp telefonen ett par gånger utan problem.

Det var ett tag sedan jag använde Widgetlocker så jag vet inte om det har med min telefon eller rom att göra. Jag har dock en Nexus 5 med Paranoid Android som rom för tillfället.

Någon som känner igen problemet och kanske har en lösning?

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Det är bara på WL det händer? Du har inte undervoltat telefonen något? Kolla i ROM tråden på XDA också om du ser någon annan som har problem.

Last edited: 31 maj 2014
  3. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Ja, det är bara i WL. Jag kan inaktivera WL i dess inställningar och då har jag inga problem trots att appen fortfarande är installerad. Ingen undervolt och ingen custom kernel (förutom den som ingår i PA). Root Helper i WL är också inaktiverat.

Jag tänkte att det kanske hade något att göra med Paranoid Androids funktion Peek som visar notifikationer över låsskärmen om man tar upp telefonen ur fickan så jag provade att inaktivera det också. Utan resultat, tyvärr...

Edit: jag har googlat och letat efter folk med samma problem och till och med kollat på Widgetlockers G+ utan resultat

Last edited: 31 maj 2014
  4. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det kanske inte är så mycket hjälp men jag skulle möjligtvis kunna testa att dra in widgetlocker på en bekants N5 i nästa vecka. Den är helt stock. Och försöka återskapa buggen där.
    Desvärre är det upp till honom om han vill ställa upp på det :/

5. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Tack, men det behövs inte :) Jag har kollat kommentarerna på Play Store från personer med N5 och de verkar inte ha samma problem och dessutom kostar ju WL en slant. Jag misstänker att det är någon annan app som bråkar med WL eller också är det Paranoid Android. Jag har kontaktat utvecklaren och frågat vad jag kan bidra med för information för att fixa problemet eller i alla fall ta reda på vad som orsakar det.

Jag bestämde mig för övrigt för att prova en gång till för en stund sedan. Självklart frös telefonen och jag höll in powerknappen i vanlig ordning. När telefonen startade kunde inte launchern ladda några widgetar, Tasker gav något felmeddelande och Google Now var plötsligt okonfigurerat. Jag misstänker att det har att göra med den plötsliga omstarten som apparna och systemet inte var beredd på. Nu väntar alltså wipe. Tur att Titanium har schemalagda backups ;)