Någon som vet hur man gör för att få notification bar fast så att den inte går att dra ned i låsläget Sent from my X10i using Tapatalk
Tack men klickar jag på ett tema öppnar den webbläsaren och laddar ner filen, en zip-fil tror jag. Sedan har jag provat att öppna filen genom root explorer och den inbyggda filhanteraren i SGS, men får inte frågan om vilket program den ska använda för att öppna filen?
När du har laddat ner filen genom webbläsaren så ska du bara klicka på den i statusbaren och välja att öppna den med widgetlocker. Då kommer en meny upp som frågar om du vill installera slidern....
Någon som är medlem på XDA som har lust att ladda ner ziparna och lägga upp dem här? Orkar inte skapa ett konto bara för att kunna ladda ner filerna..
Lägg filerna i mappen, /sdcard/data/com.teslacoilsw/widgetlocker/themes/ så kan du välja temat under "Anpassad slider"
Provade att göra en egen slider, delar med mig av den här någon annan kanske tycker om den också? http://www.mediafire.com/file/qotyo57y4jqod2d/GreenArrow.zip Hittade tråden, WidgetLocker Mods: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=35180 Lika bra att samla alla teman där kanske...
fick inte ADWNotifier att fungera med sense som launcher... valde ändå WL som den app ADWN skulle styra...
Det verkar vara flera som har lite strul med ADW Notifier. Som jag minns så startade jag (som kör LauncherPro) ADWNotifier och bockade för att jag ville ha räknare för Gmail och SMS. Därefter valde jag "Gmail app" och "SMS app" (det tog en grym tid innan listan över installerade appar kom upp - fast det kan ju bero på att jag har ett par hundra) och därefter funkade det bara rakt av på de sliders (eller knappar i mitt fall) jag har i WL. Är det nån som fått räknaren att funka med HTC Sense eller Samsung TouchWiz hittills? När man använder knappar så får man ju inte den mörka slidern bakom knappen vilket gör att bakgrunden lyser igenom. Om nån annan också har det problemet så är här de två ikoner med mörk bakgrund jag gjorde till mig själv:
Hittade ingen WL-tråd så jag frågar här: Någon annan som också märkt av att lås och upplåsningsljudet från WL avbryter mp3-låtar som spelas? I mitt fall via PowerAMP. Kan man lösa det så att lås- och upplåsningsljudet finns kvar men avakiveras vid musikspelande? Det fungerade så i förra versionen men verkar ha förstörts i den nya uppdateringen..
aha då valde jag helt fel, jag valde widgetlocker som ADWN skulle styra. tänkte inte på att välja sms och ring programet... får testa igen... Nu funderar de... :-)
I 1.2.x spelade upp dem med Medievolym, men i 2.x är det ändrat till Meddelandevolym då tanken var att många mutar Medievolymen men ändå vill höra låsljuden. Android visar sig då muta musik för Meddelanden. Detta kommer eventuellt ändra sig i en kommande version av WL.
Vad heter batteriwidgeten? för den va grymt snygg om du vill kan du även berätta vad dem andra widgetsarna är för några
Jag har precis installerat denna app på min SGS II eftersom att stock lockscreen var så sämst. Men hur f*n får man till med ADW notifier? Den vägrar visa några siffror på mina sliders. Helst vill jag dock ha det som Tiny Turtle visar högre upp, vanliga ikoner och inga sliders men förstår inte hur man byter ut ikonerna heller från standard när man lägger till ett program?