Problem: Widgets på låsskärmen med Nova?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stingray454, 20 jan 2015.

  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag har kört "default" lockscreen hur länge som helst, och tänkte idag att jag skulle städa upp den lite.. Ville ta bort LG's orginalklocka (runda) och ersätta med lite andra widgets. Däremot såg jag att jag inte har valet "Widgets on lockscreen" under Settings -> Display -> Lockscreen. Rätt säker på att jag haft det förut, och enligt alla guider på google ska man bara kunna kryssa i det där. Jag misstänker att det beror på att jag kör Nova som launcher istället för standardlaunchern. Beror det på launchern? Eller är det någon annan setting i telefonen som gör att man inte kan custimisera låsskärmen? Hur har ni andra som kör Nova (vet att vi är några stycken) löst det? Eller är det en "feature" i Lollipop?
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nej det beror inte på hemlaunchern. Det beror på Lollipop och vilka inställningar LG har lagt på låsskärmen.
     
  3. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    ...och därtill vilket upplåsningssätt du har valt. Man kan inte får Widgets i Lollipop på G3 just nu, men om man sätter upplåsning till Swipe (jag kör knock-code annars) så kan man helt plötsligt redigera appgenvägarna som ligger på låsskärmen som default. Annars går det inte. Lite märkligt. Hoppas LG fixar till det och Widgets i nästa uppdatering...
     
  4. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ok, tack för svar. Ja, det var lite tråkigt, det vore praktiskt att kunna få lockscreen widgets igen. Märkte även att t ex ägarinfo inte visas om man har pattern unlock påslaget och liknande, det verkar variera vilt mellan låsen. Får hoppas att LG styr upp det i en framtida uppdatering.