Problem: Wifi är aktivt hela tiden?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Hund, 27 dec 2012.

  1. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag har sedan start haft väldigt dålig batteritid, en laddning räcker drygt 10 timmar för mig. Idag tröttnade jag och undersökte saken lite närmre och det verkar som att mitt Wifi är problemet?

    [​IMG]

    Det här är helt utanför mitt område och jag känner mig just nu lite vilse. Vad gör jag?
     
  2. infamy

    infamy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tjenixen
    Jag har haft detta som problem med alla mina android lurar, vill endast att wifi skall vara på när skärmen är upplåst. Jag har fram tills nu (nexus4) kört med Green Power som i mina ögon skött detta galant åt mig.
    Jag har dock fått för mig nu iom android 4.2.1 i min nya nexus4 att jag inte skall behöva green power längre då android skall sköta detta. Går man in o tittar under avancerat i WiFi inställningarna så finns det en optimerings inställning samt en möjlighet att få wifi att inte vara igång om telefon är i viloläge. Jag skall testa ser hur det funkar kontra Green power. Annars får Green power åka in även på N4'an. Det finns andra alternativ till signal styrning än green power men i mina ögon så är green power den som sköter det på enklaste sätt.
     
  3. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kolla också så att inga processer ligger i bakgrunden när du inte använder dem t.ex Facebook och Maps. Själv kör jag Francos kernel med CM10.1 och kan få ut 16h vid vanligt användande. När jag är hemma kör jag på Wifi och stänger av 3G och är jag ute bara 3G - utan några extra appar som kontrollerar detta. Att ändra kernel är värt ett försök
     
  4. Jerpa

    Jerpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Att inte ha wifi aktivt är väl som att inte ha mobilen på förrän man ska ringa. (som några jag känner gör)

    Däremot stänger jag av wifi på jobbet då det finns där men de ger inte ut lösenordet, så därför söker o söker den konstant och batteriet dras ur.

    Skickat med Samsung S3 via Tapatalk