Wifi direkt 9t pro till HP skrivare

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av mjölner, 26 jul 2020.

  1. mjölner

    mjölner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2019
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra
    Jag får inte luren att koppla ihop sig med skrivaren (Hp) över wifi direkt (9t pro) det verkar hänga ihop med Miui eller android 10. Övriga plattor och lurar med android 5, 6 och 8.1 fungerar felfritt. Har följt diverse förslag till lösningar på nätet utan framgång. Någon som har varit ute för något liknande och hittat problemet.
     
  2. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag blev nyfiken och testade med min redmi note 9S, den hittade inte skrivaren, sen kom jag på att jag var på fel nätverk av de jag har. Gick in på rätt och det fungerade klockrent, har du appen "plug-in-program för HP skrivartjänster" eller "HP smart"?
    Prova med dem, annars vet jag inte.
     
    mjölner gillar detta.
  3. mjölner

    mjölner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2019
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra
    Har plugin-modulen och att koppla upp sig på normalt sätt via wifi fungerar för mig med, det är bara när jag försöker via wifi-direkt som det skiter sig. Är väl inget stort problem men när man har besök därhemma kan man ge besökarna tillgång till skrivaren utan att behöva släppa in dom på nätet. Har nu noterat att det även gäller barnbarnets Tab A med Android 9 vilket väl snarast tyder på att det är ett fenomen som är kopplat till Android och inte till Miui. Hursomhaver är det störande.