Hej! Uppskattar ett fint ljud även i bilen och kör med Qobuz som jag tycker funkar fint hemma. AA via kabel och märker att ljudet blir bättre med denna än med Bluetooth. Mark Levinson stereo (hur mkt de är inblandad i det hela vet jag inte och de ägs väl av Samsung idag). Hade detta i min förra bil och det lät fantastiskt men i min nuvarande krävs det att man vrider upp treb, mid och bas rejält... trodde inte det var sant när jag läste om detta tips men det blev faktiskt bättre. Tagit hem nåt som hette Poweramp Eq men inte kunnat testa detta i bilen ännu... testade nån annan eq i telefonen men den sabbade ljudet. Min fundering är hur man får reda på vad bil, telefon och en trådlös Android auto adapter klarar för ljudkvalitet. Typ 16bit/44100kHz eller 96bit ? Onödigt att streama i högre kvalitet än nödvändigt. Bluetooth funkar som jag förstått det dåligt att sända hög kvalitet men hur är det då ljudet går via wifi som jag förstått att det gör för musik och telefonsamtal via bluetooth? För gammal för att förstå sådant här... Vore ju också ok om det lät någorlunda via adapter... går ju koppla i kabel vid finlyssning som ju blir mindre ofta.
Jag har hittills ännu inte hittat en EQ till Android som inte förändrar omkringsliggande band Kanske finns det, men det brukar i de fall jag provat påverka dB kraftigt på alla möjliga lustiga sätt Det är fullt möjligt att jag har fel. Och om du ändrar EQ live medans du spelar så lär du upptäcka vad jag menar. bifogad bild beskriver väl det jag försöker säga
Tror du har rätt... Testade denna ett tag i min vinteravställda bil och ljudet blev allmänt sämre trots att jag provade olika utnivåer och annat... En märklig bil där ljudet blir bättre då man skruvar upp alla register i stereon... Tänkte att det skulle gå att ställa in mera exakt med en EQ men nåt dåligt hände med ljudet så bättre utan
Har tyvärr ingen förklaring över fenomenet utan har bara uppmärksammat detta under många år Har du provat en full reset av din stereo? Låter märkligt det du beskriver. Alternativt en ”loudness” du behöver aktivera.
Testade appen poweramp eq... Bilderna på inställningen som jag tyckte lät bäst hamnade lite längre upp i flödet... men nåt med ljudkvaliteten hände och inte till det bättre
Ja, var sämre med blåtand då jag testade detta. Lät någorlunda och ibland vid kortare resor bryr man sig mindre och ibland bara typ P1. Har inte fått nåt svar om en trådlös adapter för AA som skickar med WIFI gör ljudet bättre än den trådlösa med blåtand?
Kan inte jämföra då min bil inte har inbyggd trådlös så funderar eventuellt på att köpa en trådlös AA adapter... men undrar om man tappar mkt i ljudkvalitet då är det likabra att bara köra blåtand
Den ger dig möjligheten att modifiera bluetooth parametrar utan att göra detta via utvecklarverktyg, t. ex. LDAC högsta värde.
Gjorde en mätning med bärbar dator och REW. Grön=alla reglage på neutral.... Det låter trist och rätt dåligt... BLå= diskant nästan full mellan full och bas nästan full. Låter betydligt bättre. Aldrig varit med om nån finare hem eller bilstereo som varit på detta viset Verkade inte bli nån skillnad med olika utnivå från bärbara datorn. Tydligt bättre och mera behagligt ljud med den blå inställningen även om kanske inte kurvorna visar på detta.