Problem: Wifi kopplar ifrån

Diskussion i 'Google Nexus' startad av start79, 28 nov 2012.

  1. start79

    start79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har problem att Nexusen kopplar ifrån nätet. Stapeln blir tom och när jag försöker ansluta till nätverket på nytt så står det att det inte går. Min telefon har inga problem att behålla anslutningen. Det finns många routrar i området men problemet sker även en meter från routern.

    Jag har provat olika kanaler och krypteringar, samt med två olika routrar men problemet kvarstår. Ibland kan det gå en dag utan problem. Idag har jag haft problem till och från i över en timme. Slår jag av och på wifi så kan det fungera några sekunder/minuter innan det kopplar ned igen.

    Någon som har en lösning eller upplever samma problem.?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  2. start79

    start79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade problem i en halvtimme. Bytte kanaler och kryptering, men inget hjälpte. Sedan startade jag om Nexusen och nu har uppkopplingen fungerat i en kvart.

    Det börjar mer och mer kännas som ett garantiärende...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag upplever samma problem till och från, som sagt tidigare hjälper det med en omstart.
    Jag googlade även på det och det verkar inte vara ett ovanligt problem då många fler upplever samma sak.
    Håller tummarna för att google löser det.
     
  4. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Kolla vad Nexusen får för IP-adress i routern, min fick lika som en annan apparat som jag har kopplat till routern. Fick reservera en IP-Adress till Nexusen och efter det har det fungerat perfekt.

    //Mike
     
  5. linlars

    linlars Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör du med Green Power eller liknade batterispararapp?

    Det gjorde jag tidigare i och med att det fungerar bra på min Xperia Sola. På Nexus 7 fungerade det däremot inte bra och jag fick samma problem som du beskriver.

    Efter att jag inaktiverat Green Power fungerar Wifi utmärkt. Huruvida jag på köpet fått något kortare batteritid vet jag inte.
     
  6. start79

    start79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det har fungerat bra nu sedan jag skrev detta. Jag vet inte vad det kan ha berott på.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2