WiFi krångel

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Tavvo, 3 apr 2011.

  1. Tavvo

    Tavvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjo,

    Jag skickade in min lur på lagning för det problem som vanligtvis är med powerknappen. Fick tillbaka den och det funkade bra, systemet uppdaterade sig direkt till GB. MEN den hängde sig typ direkt och jag provade med olika sätt för att ta reda på vad som var orsaken.

    Hur som helst har jag använt luren nu i 7 dagar problemfritt och aktiverade WiFi för första gången och då hängde den sig direkt.

    Funderar på om det blivit nått tjall i uppgraderingen vill testa att göra om denna.,, Men frågan är då, kan jag göra någon systemåterställning själv,, och hur i så fall.

    Har varit in i menyn från UPP+Power.. Men får inte nått som tar bort GB. Går detta ens??
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Du kan inte ta bort gingerbread. I så fall får du gå till en tidigare PASSIMG. och sedan uppgradera därifrån så långt som du vill...
     
  3. Tavvo

    Tavvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur gör jag det? Kan jag få installera om GB då? eller vad hamnar jag i för version?
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    OBS: Detta är för varianten av Nexus One som har AMOLED-skärm!

    Får att återställa telefonen till ERD79 (2.1, den versionen som Nexus One lanserades med):

    1. Ladda ner denna och döp om den till PASSIMG.zip.
    2. Lägg filen i rooten på sdkortet.
    3. Starta telefonen med Power+Volume down
    4. Vänta några sekunder tills telefonen hittar filen och frågar om du vill flasha den.
    5. Acceptera flashning varje gång den frågar.

    Efter det kan du sedan manuellt installera uppdateringarna via recovery enligt nedan genom att döpa om dem till update.zip. (Det finns mer direkta uppdateringar men har dem inte kvar och de officiella länkarna är döda.)

    FRF91
    FRG83
    FRG83D
    FRG83G
     
    Last edited: 10 apr 2011
  5. Tavvo

    Tavvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat att ladda filen, den ligger i rooten på SD kortet och heter PASSIMG men telefonen frågar inte automatiskt om att köra något. Jag tog då en recovery och sedan VOLUME upp+POWER för att kunna välja filen själv. Men det ville den inte, den öppnade men kom några rader sedan stog det "aborted".

    Gör jag något enkelt fel?
     
    Last edited: 15 apr 2011
  6. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    AMOLED-koll är snabbt gjort i ett mörkt rum, tex; Sätt en SVART bakgrund på nallen, gå in i en garderob/toalett/källare, släck lampan, starta skärmen. Ser du knappt eller bara e svag skillnad mellan mörkret och din skärm har du AMOLED. Ser du en TYDLIG skillnad mellan mörker och din skärm så har du en LCD.

    Angående automatiska uppdateringar, du behöver inte utföra de uppdateringar som Android frågar om. Den kommer att tjata om att det finns uppdateringar, men du kan välja att inte installera dem genom Android utan ta det den manuella zip-fil vägen som beskrivits här, istället.
     
  7. Tavvo

    Tavvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu blir jag fan less!!

    Vill inte behöva skicka luren till england på service IGEN.
    Är ju sjukt nöjd fram tills detta krångel började.
    Nu funkar inte Bluetooth eller WiFi. Bluetoothen kommer aldrig igång, det står turning on med sen lägger den av igen. Och har jag WiFi på så låser sig hela luren direkt.

    Har provat att ladda ner filen och döpt den till PASSIMG och startat luren med VOLUME NER+Power, men inget startar automatiskt. Går jag via recovery och sendan VOLUME UPP+ power så testar jag att köra filen därifrån. Men då startar den, sen står det error direkt. Har provat att installera GB direkt på detta sätt, då kör den alltihop men det blir ingen skillnad.

    Nån som har nått tips utöver det som nämnts???
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Köp en iPhone. De har aldrig problem med sina telefoner. De är helt enkelt världens bästa telefon.

    http://vet.hut.nu/?id=13

    /Söder
     
  9. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Den mest raka-puckar-PASSIMG-metoden fungerar med Volym ned + power-knappen. Mecka inte med annat förrän du fått det att fungera.
    Du kan enkelt duubelkolla att du är i rätt läge genom att notera om det dyker upp 5-8 rader grön text där det står att telefonen letag efter lite olika filer såsom PASSIMG.zip, PASSDIAG.zip, etc. Samt att det ska stå "HBOOT" på skärmen efter att de här raderna passerat.

    Om du kommit så långt, så handlar det om att
    1: Ladda ner rätt fil (http://www.mediafire.com/?qv47pyj4ktmu6lp eller http://www.mediafire.com/?0mi3miimgr3h8cm beroende på vilken version av HBOOT du har)
    2: Lägga över den i rooten på SD-kortet
    3: Döpa om filen rätt (PASSIMG.zip och det är viktigt med stora och små bokstäver, samt att om du använder Windows så kan du lätt råka ut för "filändelsefällan", där Windows inte visar filändelser och man i tron att det blir fel döper om den och slutar med en fil som heter "PASSIMG.zip.zip" istället)

    Snoka på min återställningsguide och se om du kommer fram till något. Den är kort och koncis, 4 steg totalt för PASSIMG.zip-metoden. Läs igenom allt som står innan du ger dig i kast med guiden så du vet vilken av de två varianter som finns du ska följa och se om det inte går bättre den här gången.