Wifi krånglar på flyern. inställningar???

Diskussion i 'HTC' startad av elvings, 2 maj 2012.

  1. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt en flyer. Den vägrar att koppla upp sig till internet.
    Den visar att den har kontakt med mitt trådlösa nätverk.
    Mitt nätverk säger att flyern är inkopplad.

    Jag får ingen internetkoppling ändå.

    Om jag kopplar flyern till min dator och går genom datorns trådlösa koppling till mitt nätverk går det. Det var så jag ordnade googleaccount och laddade ned angry birds.

    Jag satte min telefon (Defy) på hotspot och kunde då koppla flyern trådlöst till mobilen och surfa internet.

    Slutsats: Flyerns trådlösa fungerar med internetuppkoppling i detta läge.

    Fine tänkte jag, ringde support på HTC och även min leverantör Glocalnet. Ingen hade någon lösning.


    Tänkte att mitt bredbandsmodemrouter från glocalnet krånglar så jag kopplade upp flyern på en annan router som sedan kopplades med kabel till glocalnets modemrouter för att lura den.
    Gick inte det heller. jag kan surfa med datorer via den nya routern som kopplats till modemet dock.
    Stängde av all kryptering. hjälpte inte.

    modemet är ett speedtouch 585v6

    Misstänker att modemet behöver någon inställning eller liknande, hjälp, snälla.
    Skall ge bort flyern till sonen på lördag så vill ju gärna att den funkar.
     
  2. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Jag har inget tips på hur du skall få det att fungera men kan berätta vad jag använder som fungerar.

    Jag har ADSL från bredbandsbolaget med ett Thompson modem från dom. Modemet är bryggat och är kopplat till min m0n0wall router. Till min router har jag kopplat en dlink dir 615 som kör som ap.

    För mig funkar det utmärkt.

    Med vänliga hälsningar

    Kristoffer

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jaha där försvann jag i kunskap:)

    Är inte så haj på datorer utan är mer en användare.

    Jag åkte raka spåret till lokala datanissen och köpte ett nytt modem. Det enklaste jag hittade. D-Link DSL-320B

    Tänkte använda det och sedan stoppa in min nyinköpta router och så skulle jag vara igång. Trodde jag.

    Jag får fasiken ingen internetkontakt med glocalnet via D-Linken. Är övertygad att jag är dum i huvudet så jag använde setup wizard och valde sverige samt glocalnet med pppoe eller va de hette. knappade in användarnamn och lösenord och inget hände förutom att jag kom åt modemet efter manuell inställning men inget internet.
    jag kunde alltså inte ens prova om jag blev igenomsläppt med flyern. kom aldrig så långt.:cry:
     
  4. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Helvetes jäklar vad jobbigt.

    Nu funkar det.

    Jag hade köpt en router idag(förutom modemet) en TP-link.
    Jag sneglade på TP-Linklådan och såg något om internetkoppling??? Läste och nyttjade google. Har nu bryggat mitt HEVETESJEVELUSISKAFANSKAPSDRETAKTIGA speedtouchmodem. Pluggade i TP-Linken och konfigurerade den mot internet. Voila, skiten fungerar.

    Hade ingen aning att en router kan konfigureras mot Internet. Jag är en användare inte tekniker, men nu har jag fått lära mig något. nytt.

    Jag var alltså inne på rätt spår från början att lura speedtouchen och gå med den nya routern. Det som kajka var att jag inte visste att jag var tvungen att konfigurera routern för internet, trodde det räckte med att göra det i modemet.
    Jaja.

    Livet leker och nu skall jag ladda flyern ikväll och slå in den.

    Tackar för hjälpen Uddevallare. Det var ditt inlägg om Thomson modemet som gjorde att jag gav mig fan på att lösa det som du ungefär. Thomson och speedtouch skall ju vara samma modem.
     
  5. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Litet tillägg.

    Det går asmycket fortare att ladda sidorna men internetuppkopplingen tappas ibland dock ej trådlösa delen.
    Skall se om jag orkar göra ett nytt försök imorgon med att koppla in D-Link modemet så att jag slipper speedtouchen.

    JAG SKALL SEGRA ÖVER SPEEDTOUCH.
    (här ville jag ha en smiley/android som skjuter skarpt med något megavapen mot sista ordet i meningen)
     
  6. LapisLapis

    LapisLapis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig funkar mitt wifi här hemma men
    när jag gör hotspot med min mobilen, nej då
    ska det krångla.
    För mig funkar det genom att stänga av och sätta på WiFi.
     
  7. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Mitt wifi började krångla efter att jag uppdaterade till senaste mjukvaran, fungerade till och från. Kan det vara något galet med senaste mjukvaran? För innan så lyckades jag ansluta den till routern, logga in på mitt konto, ladda ner alla appar jag ville ha och sen ladda ner senaste uppdateringen men efter så sket sig allt

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Efter ytterligare uppdateringar så fungerar det bra med wifi. Plattan blev snabbare med 3.2 också :-)

    Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2