Problem: wifi och bluetooth har dött? vad göra..

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av einardroid, 15 mar 2016.

1. einardroid

einardroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tjena, har märkt att wifi och bluetooth har dött, dom går inte att starta? Verkar som att dom har fastnat eller nått..Har provat lagt in en ny ROM utan att de hjälpte..Vet inte hur jag ska göra, ska jag kontakta sony eller har ni nån lösning? Har googlat som en tok nu i 2 dagar utan framgång..

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 339
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du flashat ROM och felet består låter det som ett hårdvarufel. Då hade jag kontaktat Xperia Care.

Vad för ROM flashade du till? Hur gjorde du? använder du Flashtool och lade in en officiell ROM eller någon custom ROM?

Jag hade återställt telefonen till orignal-ROM innan jag skickade in den till Sony.

Xperia Care: http://support.sonymobile.com/my/

OBS! Om telefonen bär några märken som tyder på att den tappats i marken eller dylikt kan det bli svårt att få det åtgärdat på garantin.

3. einardroid

Mottagna gillanden:
    0
    Tjena, flashade via flashtool till marshmallow, ja den har ett märke på displayen, dock är de på glaset som man satte dit som ett skydd, så man tycker ju att de inte borde ses som en defekt..

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 339
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, då kan det nog vara värt ett försök. Var dock beredd på att de tar runt SEK 300 i "undersöknignsavgift" om de anser att felet inte går på garantin.

Du kan i och för sig testa att göra en återställning via PC Companion först. Jag tror inte det hjälper då det inte bör skilja sig åt från att flasha via flashtool: http://support.sonymobile.com/se/tools/pc-companion/

5. einardroid

Mottagna gillanden:
    0
    Har provat via pc companion, de hjälpte inte heller... Men ska skicka in den istället, verkar va nå skumt fel. Telefonen hänger sig när jag försöker starta bluetooth eller wifi :S