Problem: Wifi problem i Play Butiken

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Dejvid85, 14 sept 2012.

  1. Dejvid85

    Dejvid85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte mig en S3a igår, och allt funkar väl som det ska, som man kan förvänta sig av en ny android ;P
    Men något jag inte kan förstå eller lyckas lösa är att såfort jag väljer att hämta en app från play butiken så hinner den få hem ca 500kb-1mb men sen är det stopp, wifi kopplas ner och sen återupptar den nerladdningen via edge/3g efter ett tag, oftast när jag satt på skärmlåset, verkar även om wifi hoppar igång igen då ibland.
    Har provat *#0011# eller vad det var för siffror och stängde av power saving på wifi men det hjälpte inget.
    Och som sagt, wifi fungerar överallt annars, webläsaren, youtube m.m men direkt när en app ska laddas hem så kopplas det ner.
    Tack på förhand för svar
     
  2. Ampa69

    Ampa69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    du har väl kanske inställt att wifi slås av när skärmen släcks, inställningar/wifi/avancerat/behåll wifi i viloläge titta vad du har iklickat där. Står den på aldrig så kopplar den av wifi när skärmen släcks.
     
  3. Dejvid85

    Dejvid85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nix, den står på att den alltid ska vara igång. Och jag tittar ju på nerladdningen och ser att direkt när jag klickat på hämta så hoppar wifi ur.