Problem: Wifi problem med youtube/play store

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av stinky06, 6 nov 2013.

  1. stinky06

    stinky06 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena

    Har ett litet problem, sporadiskt får jag medelandet "problem med anslutningen" eller "ingen anslutning", när jag andvänder youtube appen eller playstore. Detta händer endast med wifi! Fungerar utmärkt med 3g o 4g.
    Wifi fungerar alltid utan bekymmer i ex webbläsaren, spotify, netflix etc. Så problem med youtube och playstore endast vad jag märkt

    Nån som har nått tipps? :)
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Tror det beror på kombinationen telefon/router. Har haft samma problem på flera av mina telefoner på mitt hemmanätverk. N4,S3 och Nu senast S4. Har nu bytt till en HTC One och den har inga problem med Play men ibland har jag svårt att öppna klipp på Youtube men långt ifrån så stora problem som jag hade på dom andra. Play var nästan omöjligt att ladda hem något från med S4:an via wifi, kunde fungera en gång direkt efter att jag aktiverat wifi men skulle jag tex uppgradera mer än en app fick jag avaktivera wifi för att få ner nr 2.

    Allt annat fungerar bra via wifi, precis som för dig.

    Skickat från Tapatalk
     
  3. stinky06

    stinky06 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm

    Mjo det är skumt :/
    Låter jag telefonen vara i viloläge med wifi, och sedan går in på play får jag alltid meddelandet o_O...

    jag kan till och med streama musik under vilotiden, o ändå kommer no conection i i youtube och playstore.
    trycker jag på försök igen ett par gånger kommer den igång och funderar på både playstore o youtube men youtube kan få damp när man ska byta video så får man trycka några gånger på "försök igen" så fungerar det :)

    Verkar vara samma bekymmers med andra wifi också...