Fråga: WiFi problem

Diskussion i 'Xperia V' startad av no1daag, 16 jun 2014.

  1. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter installerat senaste firmware ,9.2.A.1.210,så har jag problem med att telefonen inte ansluter sig till Wifi nätverken som den har tillgång till. Telefonen säger att nätverken är "Ej inom Räckhåll" men har full täckning på ex min Note2 . Routern är 2 meter ifrån mig.
    Jag har kollat inställningarna och gjort återställning på både telefonen och routrarna.
    Har ställt om routrarna till olika inställningar men det är samma problem hur jag än ställer in inställningarna. Wifi nätverken fungerar utmärkt på mina andra enheter.
    Har två routrar på jobbet en Netgear accesspoint och en Dovado Pro.
    Dovado Pro är den som jag använder mest då den ligger utanför företagets interna nät.
    Hemma har jag Telias Smart (Thomson) senaste modell men även här en Dovado äldre modell.
    Samma problem med alla. Däremot så får jag upp andra WiFi nätverk som finns i byggnaden, kan inte logga in på dessa då jag inte har nätverkskoderna ( andra företag)
    Har varit i kontakt med Sony men dom hänvisa till att jag ska göra fabriksåterställningar och testa med andra inställningar men det hade jag skrivit i ärendet till dom att jag hade gjort.

    Ibland så är jag uppkopplad mot Wifi nätverken och ibland inte så det är ju ett väldigt konstig fel.

    Någon som har samma problem eller idé på vad jag kan göra.
     
  2. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När man återställer mobilen, vill gärna Google trycka in alla apparna man hade tidigare.
    Kanske är det någon app som sabbar wifi?
     
  3. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    I Xperian har jag inga konstiga appar i stort sett bara de som följde med samt spotify, Google music, Nordea och sports tracker. Som jag även ha i Note 2 an.

    Så tror inte det är app som stör.
     
  4. cheesen

    cheesen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min xperia v har också fått tuppjukk med wifin... En omstart behövs lite då och då för att få igång wifin... Har dock inga tips på vad det beror på. Misstänker hårdvaran
     
  5. Gaist

    Gaist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Även jag har fått problem efter senaste sw uppgraderingen, så att det skall vara ett hårdvarufel tror jag inte på!
     
  6. Kneecap

    Kneecap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick också problem.. Upptäckte det först efter några dagar när jag såg att datatrafiken hade rusat i höjden. För mig löste det genom att sätta på platsbaserad WiFi.. Efter det h¨ller den kvar WiFi-uppkopplingen..