Problem: Wifi slås av

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Aaron67, 10 feb 2015.

  1. Aaron67

    Aaron67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G2
    Har haft min G2 i ca 1 år utan problem. Igår märkte jag att wifi börja krångla. Följande händer; kör som vanligt med wifi igång o är inkopplad på mitt hemmanätverk, skärmen slocknar efter 1 minut, efter en stund ska jag kolla nåt, väcker skärmen, symbolen för wifi finns där men när jag slår in min kod o öppnar skärmen försvinner wifi-symbolen, endast 3G.
    Ok, går in i inställningar, wifi är igång o nätverken är där men är inte ansluten, ansluter o sen är det inga problem. Men nästa gång är det likadant! Varje gång skärmlåset har gått in! Trodde det var mitt nätverk som spökade först men det var likadant på jobbet idag o nu hemma igen. Har inte ändrat några inställningar o inte installerat nån app eller liknande. Va fasen har hänt??
     
  2. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Den kopplar förmodligen ifrån för att spara batteri. Kolla under Wifiinställningar ifall "Behåll Wifi när skärmen är av" finns. Sitter på G3 nu och där finns det.
    Bocka i den och se om det hjälper.
     
  3. Aaron67

    Aaron67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G2
    Tack för tipset men jag har redan testat det, ingen skillnad vid av eller på.
     
  4. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Sorry att det dröjde, citera nästa gång så tjongar det till i mobilen. :)

    Händer det enbart på ditt hemnätverk eller är det överhuvudtaget på wifi?
    Prova att glömma nätverket och sen att ansluta med lösenordet igen.
     
  5. Fartfantomen

    Fartfantomen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Exakt samma sak har hänt mig. Kan det Vara Power Clean, Clean Master, Eller Battery Doctor som lämat kvar något??? Jag fick detta problem efter att installerat och avinstallerat dessa. Någon som har samma erfarenhet?