Problem: Wifi söker kontinuerligt

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Kilrah, 24 apr 2012.

  1. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett problem med Noten och vad jag har märkt har det kommit de senaste dagarna.

    Hemma kopplar jag upp telen på mitt trådlösa nätverk och har fungerat hur bra som helst tidigare men nu så slutar telefonen aldrig att söka efter wifinätverk, även när jag redan är uppkopplad mot min router/modem. Detta resulterar såklart i att den fullkomligt slukar batteriet.

    Har testat med farbriksåtersställning men det funkade inte. Nån som har några tips? Har jag kommit åt nån inställning av misstag kanske?
     
  2. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Den söker per default efter nät var 15:e sekund, även om man är uppkopplad mot ett.

    Eller är sökikonen framme hela tiden?

    Annars är det nog något annat som spökar. Jag har för mig att vissa d-link routers kan suga ur batteriet. Om du har en sådan så googla.

    För du har väl inte igång wifi hotspot av misstag, för det suger batteri.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 24 apr 2012
  3. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min söker snarare varannan sekund. Inte konstigt att Android OS skjuter i höjden och slukar batteri. Har ingen dlink och det har ju funkat hur bra som helst fram till nu. Inte kör jag hotspot heller.

    Går jag in i wifiinställningarna så kommer det upp "söker" ungefär varannan sekund som sagt. Så jädra mycket ska den ju inte söka.

    Jädrigt skumt alltså.
     
  4. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu är den som vanligt igen. Jaha? Mycket märkligt. Får mig att fundera på om det ändå var nåt med modemet. Drog iväg till kungliga huvudstaden i två dar nämligen på kurs och då stängde jag av och drog ur det. Funkade igen när jag kom hem.

    Fast den söker fortfarande varannan sekund efter wifinätverk men nu verkar den inte käka batteriet samtidigt iaf.