Problem: Wifi strul !! kopplas upp och ner hela tiden

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Wiruz, 14 sept 2012.

  1. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Okej har sett en del som haft samma typ av fel.Dock undrar jag om alla har detta fel eller ska man reklammera telefonen ?

    Fick den igår och som tidigare Iphone ägare så förväntar man sig att det borde fungera och då menar jag all mjukvara i en telefon som varit ute på maknaden ett bra tag nu!

    Jag har slagit av egergisparläge på både Wifi och telefon men den kopplar fram och tillbaks.Verkligen kul när man surfar måste jag säga!

    Känns lite kusligt att man köpt en dyr telefon som strular från dag 1 men med ett förmodat mjukvaru problem? Kan man förvänta sig en uppdatering snart?

    //Robert
     
  2. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    jag har aldrig haft problem med mitt wifi. Finns endel som gnäller på att S3 och telia thomason routern inte är bästa kompisar. för mig fungerar det dock. Annars vet jag faktiskt inte. Kolla så du har senaste update och kör annars total återställning av telefonen?
     
  3. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tycker inte heller att det låter som ett mjukvaruproblem utan snarare något med just din lur. Sorry.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad har du för router? Är det samma problem på andra nätverk?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock

    Händer detta även när skärmen inte slocknar? Alltså t.ex. mitt i surfandet?

    Annars kan det vara det här:
    inställningar->wifi->avancerat och under valet "Behåll wifi i viloläge" till alltid så kommer den inte stänga av sig när skärmen slocknar.

    Och som de andra säger, händer det bara på ett trådlöst nätverk på en specifik router eller händer det på alla, om du t.ex. är hos en polare?

    Jag har D-Link DIR-655 hemma och med den fungerar det fint.
     
  6. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    OffTopic, men vilken firmware kör du på din DIR-655? Jag har 1.21 och inte nöjd alls.
     
  7. Gottakungen

    Gottakungen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hade jävulska problem med min dlink o s3:an...inga problem med min gamla s2:a och ungarnas telefoner. Vi är 5 pers, alla med egen bärbar dator och alla 5 har mobiler, enbart s3:an som strular med wifi. Köpte en Asus RT-N66U o vips va alla problem borta, kan varmt rekomendera denna router.
     
  8. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej och tack allihopa!
    Jag har ett Netgear DG3100 som jag surfar på med min Iphone sen jag köpte den,Inga problem där inte!Likaså en bärbar dator samt en till Iphone som sambon har.

    Har varit i kontakt med Telia idag som bad mig ringa Samsungs support vilket jag gjorde!
    Han tyckte det lät som telefonen kunde vara trasig men bad mig kolla med en annan router innan för att verifiera detta. Ska göra det imorgon men tror dock att problemet är här för att stanna!
    Jag ringde Telia igen och hon började snacka om att skicka den på lagning vilket jag vägrar! Jag ska ha en ny telefon och inget annat! Betalar inte över 6 papp för något som varit trasigt från början och gud vet vad mer som inte fungerar med tanke på hur den var paketerad när jag fick den, Telefonen ligger i en låda som sedan Telia hade slängt ner i en större låda.Thats it, Snacka om vårdslöst!

    Hon ville då efter en lång konversation att jag skulle ta mig till en Telia butik. Då för att få ut en ny telefon ? Det svarade hon dock inte på.

    Vad tycker ni? Jag tycker i alla fall att jag ska ha ut en ny Telefon!
     
  9. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hm jag går inte och köper en ny router för att telefonen inte tycker om den? Precis allt jag kopplar upp den mot fungerar förutom just denna telefon.Ska verifiera detta imorgon. Fungerar den dock på andra nätverk så hjälper inte det mig ett skvatt!
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du har 14 dagars DOA, så om du går in till en Telia butik så ska de kunna byta ut den åt dig direkt i butiken när det gäller fabfikationsfel som kan påvisas i butik. Butiken kan även välja att skicka in den till en verkstad för utbyte.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Menar du att jag kan få vänta på en ny telefon? Isf ska jag väl kunna välja att helt avstå från en telefon? För skulle det vara så att jag får vänta ytterligare så skiter jag i det! Då köper jag en telefon på annat håll!

    Upptäckte nu att även 3G ballar ur efter att jag stäng av Wifi funktionen. Hoppar från 3G till H vilket jag inte vet vad det är för något? i 10 sekunders intervaller , 3G.....H...3G.....H...3G.....H...
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om de av någon anledning inte väljer att byta ut den direkt så ja. Men troligtvis byter de ut den direkt. Köpte du den på Internet eller i butik?

    3G innebär hastigheter upp till 0,384Mbit/s och H innebär upp till 10Mbit/s. Telefonen kan även visa H+ vilket innebär hastigheter upp till 16Mbit/s, om nätet har stöd för det där man befinner sig. Den bör alltså koppla upp till H när från använder datatrafik för att använda högre hastighet när den behöver det, inget konstigt alls alltså. Anledningen till att de inte ligger kvar på H skulle jag vilja påstå är ett nätrelaterat "problem", då min i princip alltid är på H och när jag använder telefonen och uppkopplingen är den alltid på H+, jag har 3.



    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Okej men den ska väl inte koppla upp och ner där med? ena stunden är det H, sen 3G , sen H igen osv..... Det är normalt menar du att den hoppar från olika typer av uppkopplingar hela tiden? Dessutom med 10 sekunders mellanrum?

    På iphonen hade jag 3G hela tiden med bra täckning, Jag fattar nada! Och några nätproblem ahr jag som sagt aldrig haft tidigare med någon telefon där jag bor! Det känns som med Wifit att den inte kan bestämma sig och behålla uppkopplingen.
     
    Last edited: 15 sept 2012
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är inget som är fel med det. iPhone visar aldrig något annat än 3G om du är ansluten till ett 3G nätverk. Samsung visar flera steg på 3G, så det är inget konstigt nej. Om du börjar surfa utan WiFi aktiverat, hoppar den ner till 3G när den laddar något? Eller enbart när det är färdigladdat?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Går jag in på Youtube så hoppar den mellan 3G och H i 10sek intervaller medan den laddar filmen.
     
  16. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Se det som att "3G" betyder "Telefonen har just nu täckning för HSDPA" och H betyder "Telefonen laddar just nu ned och upp via HSDPA". Oavsett vilket av de två den visar så har du 3G-täckning för tillfället.
     
  17. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har samma router som du och lider inte av felet du beskriver.

    För övrigt anser jag att Håkan Florå bör vinna nobelpris!
     
  18. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Upplevde liknande syndrom med min Ray mot en speciell router medan s2 funka fint. Har sällan annars problem med wifi så jag slog av strömmen till routern i tio min och slog sen på igen. Funkar numera klockrent. Routers har också mjukvara. Sällan perfekt sådan.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Konstigt. Har du möjlighet att ta ur batteri och simkort i ca 20 minuter och testa igen? Har du sen möjlighet att testa ett annat simkort i din mobil?





    Så går det inte att se det eftersom det inte stämmer på Samsung alls. 3G är som sagt upp till 0,384Mbit/s (på vissa telefoner upp till 7,2Mbit), H är upp till 10Mbit (teoretiskt 14,4) och H+ är upp till 16Mbit (teoretiskt 21,1Mbit)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja jag skulle kunna testa sambons simkort

    Tack för svar! Återkommer