WiFi Tether

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av moonshine, 1 apr 2010.

  1. moonshine

    moonshine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Finns det något sätt att få WiFi Tether att funka med Spican om man har Android 2.1? Man måste väl ha en kernel eller liknande med Netfilter vad jag förstår?! Finns det någon sån? I dagsläget kör jag JCE med LkMod 2.5.1 och det verkar ju i alla fall inte fungera.
     
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det finns inte några andra kernels ännu. det finns en till 1.5, så om WifiTether är ett måste så är det ett alternativ.
     
  3. moonshine

    moonshine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, jag har sett en del om WiFi Tether och 1.5 så har förstått att det finns till den. Den är dock inte ett måste så blir inte att nedgradera, jag gillar 2.1 så håller mig kvar vid den. Vore dock ett plus om man kunde köra TiFi Tether med, men det kommer hopaps jag! :)
     
  4. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Någon som har fått det att fungera på 2.1? Jag installerade "Barnacle Wifi tether" men när jag klickar på start får jag följande felmeddelande "Failed to start supplicant: Permission denied" sedan "Process stopped inexpactedly". Har root får nämligen # istället för $ i better terminal. Någon som har någon lösning?
     
  5. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kör på Leshaks rom med root och apps2sd. Den har Netfilter och Wireless Tether for Root Users fungerar fint.

    /J
     
  6. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    +1...