Wifi WPA Enterprise på X10 Mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av besj62, 12 nov 2010.

  1. besj62

    besj62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10 Lite
    Platta:
    Samsung Galaxy A8 Tab
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (många)
    Jag har en X10 mini pro uppdaterad till 2.1. På mitt arbete har vi Windows Server som hanterar det trådlösa nätverket med WPA och TKIP. Tidigare har jag med vissa problem kunnat ansluta Windows Mobile telefoner. Apple iPhone fungerar hur enkelt som helst när man godkänner ett certifikat.
    Men hur ska jag få igång det på X10? Vid leverans ringde jag SE support och de sa att det inte var supportat. Jag väntade in 2.1 och uppdaterade. Ingen skillnad...
    Vi har provat med en Samsung Galaxy GT (billiga modellen) och det gick inte heller...
    Jag har importerat vårt interna rotcertifikat men vet inte vad jag ska försöka med mer. Normalt räcker det med rotcertifikat och användarnamn och lösenord, men inte i denna miljö.
    Sökningar ger vid hand att jag ska använda diverse appar, men det har inte heller hjälpt mig...
     
  2. besj62

    besj62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10 Lite
    Platta:
    Samsung Galaxy A8 Tab
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (många)
    Hittade med hjälp av telefonsupporten på SE svaret. Jag var tvungen att välja MSCHAPv2 som kryptering i standardinställningarna, då fungerade allt även utan certifikatimport. Yes!