Nu vet inte jag vilken "Wifog bakgrund" du har, men själv har jag snart nio år som användare, och medlem av tre olika rena Wifog-forum, (två av dom nerstängd pga bråk och rabalder). Och under en tid deltog jag aktivt i Wifog-tråden på Flashback, (vet ej om den fortfarande är aktiv då jag inte har varit inne på den på tre fyra år nu, bara klagande på Wifog).
Sen har det sedan många år varit den här tråden på Swedroid.
En gång i tiden var det två olika tråder här, men den ena blev permanent raderat, och om jag inte påminner mig helt fel, under en tid var båda trådarna stängda pga all möjlig rabalder...?
När man har varit rätt så aktiv deltagare i det jag har beskriver ovan, så förstår man att "gnället" som jag kallar det, inte alls rör sig om poäng eller "rättmätig kritik" som du kallar det.
Poäng är väl det som det har klagats minst över genom åren. Vi fick poäng i så stora mängder att för många var det omöjligt att använda alt.
Wifog etablerade ett otroligt bra avtal med
Comviq. Det blev av några användare kallt för "
Comviq Banken". Man missbrukade avtalet och skröt öppet på forumet att man hadde köpt 8-10-tusen kronors mobiltelefoner från
Comviq för Wifog poäng. Missbruk i den grad att
Comviq, inte Wifog, skrotade hela avtalet pga missbruk. Vad jag förstår, bl.a av skatteskäl. Sen gick det bara i utförsbacke för Wifog tills de gav upp och sålde hela skiten till Transiro Int. AB.
Här ingår det vad jag vet i ett lojalitetsprogram med bl.a fördelaktiga mobiltjänster till dera egna kunder.
Som tur var så fick vi "gamla" användare följa med på en rätt så bra tjänst som Wifog hursomhälst fortfarande är. En viss överraskning var det också att den nya ägaren också tar inn nya användare, så fortsättningen på Wifog verkar vara avsett att fortgå även om Transiro inte alls är en teleoperatör, ej heller i reklambranchen.
Personligen är jag av den uppfattning att den svenska marknaden inte var redo för Wifogs reklamkoncept, varken som annonsör eller användare. Reklammarknaden gick åt skogen, och användarna hadde låst sig fast i
"gratis" i den grad att när det inte gick att
"leva gratis" av reklam längre, så blev det att hänga upp det hela på klagomuren. Några lämnade Wifog, och jag vet att många ångrade att de avslutade sina konton och skrotade sina SIM-kort.
Min uppfattning är att det inte finns tillräcklig reklamtillgång så det blir en "gratislunch" på Wifog längre, något Transiro Int. AB inte alls kan styra.
Långt inlägg det här...!? Ja, men Wifogs elände kan man skriva en tjock bok om. Men, fortfarande är det en bekväm teletjänst.
Click to expand...