[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. RickyRickSwe

RickyRickSwe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Och som jag skrev ovan, så gäller påladdad surf i bara 90 dagar på ett sånt kort. Helt värdelöst på kort som används sällan...

2. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Samma här. Låter mest som ett desperat försök att hålla kvar kunderna. För om det skulle komma tillbaka efter en tid, så skulle det inte vara lönt att ändra det befintliga. Det är dödsrosslingar...

Sale, Asawi och induktion gillar detta.
  3. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    962
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    det är surf som är 90 dagar, registering av nummer är 365 dagar.

Last edited: 24 feb 2023
  4. RaMu

RaMu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Wifog Halebop Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog Halebop Comviq
    Wifog mye bra billig abonnmeng

5. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

På startsidan har dom fortfarande Wifog Zero under "Våra abonnemang" trots att dom VET att det ska bort. Skandalöst! Är det för att locka några sista ovetande kunder att beställa?

Sale gillar detta.
  6. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Skitsnack, varför skulle de annars göra detta nu...

Varför inte ge chans att de som har poäng kvar kan betala abonnemanget med bara poäng istället för pengar...

7. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Undrar bara hur mycket de kommer att ta betalt nu i poäng för 10Gb surf, 200 samtalsminuter, mm, det var inte länge sedan de höjde 10Gb till 7000 poäng, under all kritik...

8. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Tja vi kan nog vara överens om att det inte blir till det bättre. Bara att dom tvingar en till att ha ett abonnemang visar var det är på väg. Jag kommer att söka mig till något annat som är stabilare än Wifog o till ungefär samma pris...

Sale gillar detta.
  9. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 906
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag valde att växla in 28000 poäng till 40GB surf redan nu till mina grannar av äldre modell som har detta som sitt internet hemma. Så får de betala 40 kr i månaden så länge surfen räcker (gissningsvis 1-2 år) så får vi se vad vi hittar på sen.

RickyRickSwe och Sale gillar detta.
  10. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Det han åsyftade här var att han betvivlar att Wifog Zero kommer tillbaka. Det kan vi nog oxå vara överens om?

Sale gillar detta.
  11. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det vare bra om Wifog lägger fram all info, kan de tänka sig att dessa abonnemangsavgifter betalas med bara poäng och vad Påfyllningar kommer att kosta i poäng efter 30 april så man vet i tid, inte som förra gången för knappt ett år sedan nästan 30% höjning, från 5500p till 7000p för 10Gb...

12. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Exakt sorry om någon tolkade det annorlunda, är så förbannad för att Wifog tvingar oss till abb på minst 40kr i månaden...

De tror att många av oss stannar kvar och betalar dessa pengar, det hade varit bäst att de ser till att deras simkort funkar utomlands och att se till att få nya kunder som är villiga att betala för de flesta gamla vill använda sina poäng först...

13. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Jag är oxå förbannad. Mer än du kan tänka dig, när dom nyligen lanserat att man kan ha mer än ett sim-kort som jag nappade på direkt. Nu sitter jag med en massa utspritt på 3 olika kort som dom skall kräva abonnemang på framöver. Det kan dom glömma. Jag går över till en seriös operatör. Det kan jag skriva under i blod på.

Sale gillar detta.
  14. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Shit, jag förstår, testa om de går att flytta allt till simkortet du använder ifall Klara går med på det eller kan göra det...

Bäst vare om Vi kan betala även abb avgiften med poäng...

15. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Lustigt att du nämner det. Skrev till "Klara" för en timme sen:

Tråkigt att ni gör dessa förändringar ett tag efter att ni lanserat att man kan skaffa mer än ett sim-kort, vilket jag gjorde. Kan jag flytta surfen jag köpt från ett simkort till ett annat? Jag kommer max att ha ett kort från er framöver, om ens något alls. Ert svar här är till 100% avgörande om jag stannar kvar, likt många andra, som avgör er framtid.

Last edited: 24 feb 2023
    KTM, Sale och Kristy gillar detta.
  16. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Men så skall det vara, det kan inte vara några problem för de att lösa, vad skall folk annars göra med surf, samtal, sms spridda på olika kort om man nu måste betala 40kr i månaden för att kunna använda dessa saldon fom 30 april, så har man kanske lönar det sig att ha ett simkort kvar och betala abb för ett simkort varje månad...

RickyRickSwe gillar detta.
  17. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Precis! Men det känns som att är det slut med Wifog för min del.
    Skall bli kul att se om man ens får något svar från "Klara".
    Kommer att publicera svaret här.

Nicole, KTM och Sale gillar detta.
  18. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Hon är faktiskt bra, man får svar inom 48 timmar max men hoppas hon kan göra något åt det tekniskt.

Om jag vare du och Klara kan inte göra något så hade jag stannat kvar ändå och tömt först simkort 1 som har högst saldo och sen resterande och betalat 40kr i månaden bara för kortet du använder, en åt gången och resterande simkort blir frysta med saldon tills du aktiverar abb på de senare när simkort 1 är tomt.

Ärligt sagt så blir det inte farligt att betala 40kr i månaden under tiden man har saldo eller poäng att fylla saldot med men då poängen är slut är en annan situation speciellt för de som surfar mycket och då kan det vara bättre att ha familjeabb eller abb hos någon operatör som har bra paketpris med surf, fria minuter och sms...

Kristy gillar detta.
  19. RickyRickSwe

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Jag förstår precis vad du menar, men jag är extremt principfast. Bara deras påstående i början om att det skulle vara gratis kan reta mig till gallfeber. Sånt kan få mig till att betala dubbla priset hos någon annan och med detta nya så ger jag upp...
    Vad hittar dom på nästa gång? Jag pallar inte en labil operatör.

Last edited: 25 feb 2023
    Kristy och Sale gillar detta.
  20. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag förstår dig fullständigt, det är nog många som känner som du...

Poängens värde har devalverats många gånger och man betalar mer och mer för påfyllningar.

Jag kan förstå att det kan gå dåligt för de ekonomiskt men det är inte vårt fel, hade de haft bra abb så hade många nappat på och blivit kunder hos de och inte valt andra operatörer fast många påstår att Wifog skall vara billigast.

Jag tror att de flesta Wifog kunder sedan start är kunder som har letat efter billigt och som har dåligt ställt ekonomiskt, pensionärer och de kunder som har skött sig är inte anledningen til att det går dåligt för de och bör inte straffas som nu...

Wifog kunde skaffat mer reklam så de fick bra betalt per klick och valt även att Vi som har klickat mycket kunde växla våra poäng till tjänster de kunde förhandlat fram med andra företag och tagit betalt även för det.

Det nya Wifog skulle sett till att deras simkort funkar utomlands, skulle varit konkurrenskraftiga så de kunde ta kunder från lågprisoperatörerna och med många kunder blir det stor omsättning och företaget överlever...

Många gamla Wifogare som har lämnat de och blivit besvikna för länge sedan tror inte att företaget finns kvar, läser man i olika forum...

Jag är glad att de finns kvar för man har sparat mycket pengar att använda de som operatör fast man vet att det har varit problem genom åren att man har ingen signal, sms funkar ej, samtalet går ej fram eller man kan inte nås av andra men man har varit medveten att det har varit "gratis" fast de flesta har kämpat i timmar varje dag att få ihopp poäng till att använda surf, samtal utan att behöva betala för det med pengar...

Jag stannar kvar in i det sista tills jag kan inte fylla på mer med poäng för mina poäng har kostat mig flera mobilbatterier som har blivit svagare av all reklamtittande, strömkostnader och massa fritid (massa klickande på natten efter kl 01.00, tidiga morgnar) och det tänker jag inte kasta bort men man skall visa sitt missnöje, jag har också skickat mail, klagat och ställt massa frågor...

Last edited: 25 feb 2023
    Nicole, Kristy och RickyRickSwe gillar detta.