[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 december 2013.

Tags:
  1. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2015
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER


    Jag kan bara hålla med i allt du skriver. Jag kommer att köra med Wifog till dödsdagen 30:e April 2023. Sen går jag vidare. Som jag skrev innan så kan jag skriva under i blod på att det kommer att ske om dom inte ser till att ge mig en anledning till att stanna kvar...
     
    Sale gillar detta.
  2. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Skriv gärna här vad du byter till sen så man vet vad som finns för alternativ för jag kanske klarar mig med mina poäng och nya poäng i max ett år till sen är det dags för mig att byta också.

    Det är inte lönt att betala 40kr i månaden för 50 min samtal, 50 sms och 1gb surf plus köpa mer surf och betala 99kr för 5Gb extra för då är man uppe i 139kr månaden när man får 5gb surf och fria minuter, sms för 145kr hos Comviq och behöver inte krångla till det att köpa extra fast det finns säkert andra som kanske kan vara billigare...
     
  3. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2015
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag kan nog säga att det lutar åt 2 olika i min dual lur. Sim 1 Halebop som en trygghet, för det kostar bara ett ynkligt sms för 50 öre att hålla det vid liv ett helt år. Sim 2 Hallon för all normal aktivitet. Men jag har inte tagit något beslut än. Det är möjligt att det blir Halebop till allt...
     
    Sale gillar detta.
  4. KTM

    KTM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 september 2019
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    1.146

    MINA ENHETER

    Halebop Go kan vara rätt bra val om man bara är intresserad att hålla liv i numret, men om man vill få någon användning av det så måste Fello, Vimla eller Hallon vara bättre val. Fello har dubbelsurf på alla sina abonnemang för närvarande, så man kan beställa deras barnabonnemang med 6GB för 95kr/mån, dom gör ingen kontroll att det verkligen är ett barn som använder abonnemanget. Mitt huvudnummer finns hos Fello, på mitt extranummer använder jag Halebop Go. Övervägde senast för en månad sedan om jag skulle flytta mitt extranummer från Halebop Go till WiFog Zero, är såhär med facit i hand glad att jag avstod.
     
    Sale och RickyRickSwe gillar detta.
  5. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2015
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Jag kommer att kolla på allt. Det enda jag vet redan nu är att jag kommer att ha Halebop i en eller annan form. Utöver det så skall jag kolla in allt. Som jag skrev innan så anser jag att Wifog överlever på dödsrosslingar...hur länge varar dom....?
     
    Last edited: 25 februari 2023
    Sale, KTM och Nicole gillar detta.
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 juli 2012
    Inlägg:
    4.597
    Mottagna gillanden:
    4.908
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Om du får några svar som kan vara av intresse för andra hoppas jag du redovisar den här.
    Till exempel OM det kommer att gå att betala abonnemang med poäng (fast det tvivlar jag på det behöver nog få in "riktiga" pengar).
     
    Nicole och Sale gillar detta.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Självklart kommer jag att lägga det här, diskutera om det hela med Er.

    Jag skulle tro att det blir kaos hos Klara nu, hon kommer att ta emot hundratals mail på några dagar med arga kunder och få massa frågor...

    Som jag skriver till all support, varför kasta massa tid på att svara på så många onödiga frågor när man kan lägga fram all information till kunden på företags websida så alla kunder kan få sina svar utan att kontakta supporten...

    I Wifogs fall så verkar det som att de inte vill lägga alla kort på bordet med fakta, som jag har läst i något annat forum kan det ha att göra med att företaget har enorma ekonomiska bekymmer och att slutet kan vara nära och att de vill få alla kunder att betala med endast pengar och inte så mycket med poäng...
     
    RickyRickSwe, Kristy och Nicole gillar detta.
  8. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2014
    Inlägg:
    3.313
    Mottagna gillanden:
    1.544
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Det är WiFogs stora problem och har varit i tio år- information! Många med mig har påtalat detta i många år, men de vill inte ta det till sig...
     
    RickyRickSwe och Sale gillar detta.
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag vet, jag har själv sagt ifrån flera gånger, men det verkar som att de medvetet håller inne viktig info...

    Det enda positiva är Klara som svarar för det mesta inom 48 timmar...
     
    Nicole gillar detta.
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2014
    Inlägg:
    3.313
    Mottagna gillanden:
    1.544
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    +1
     
    Sale gillar detta.
  11. cosmic

    cosmic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2023
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Halebop Go: det hade jag före Wifog, men det går väl bort nu när surfens giltighetstid har sänkts till 90 dagar (har sim-kort i routern som används bara när fibern går ner). För enbart samtalsbehov på reservtelefonen kanske det funkar - eller måste man ringa minst var 90:e dag för att laddningen ska kvarstå? De skriver:"Ingen giltighetstid. Tilläggsköp av extra surf gäller i 3 månader."
    Oklart om laddningen gäller obegränsad tid för samtal?? Eller är det 90 dagar då också?

    Telia då:
    "Pris med Telia Kontantkort: 1,49 kr/sms/mms, 1,29 kr/min + 0,99 kr i öppningsavgift samt 10 kr/MB (max 19 kr/dygn) i 30 dagar. Ladda inom 30 dagar för att behålla ditt låga pris.
    Efter det kan du fortfarande ringa, skicka sms och surfa om det finns saldo
    kvar, men då för 1,99 kr/sms/mms och 2,49 kr/min + 15 kr i månadsavgift"
    10 kr/MB för surf är ju skrattretande ocker så klart men för sporadiska samtal är kanske 15 kr/mån det billigaste alternativet?
     
  12. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 juli 2012
    Inlägg:
    4.597
    Mottagna gillanden:
    4.908
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Borde kanske hellre diskuteras i Halebop/Telia-tråden, men kan i alla fall säga att det bara är surfen som är tidsbegränsad till 90 dagar i Halebop Go. Skicka ett SMS eller ringe ett samtal per år och giltighetstiden förälängs ett år.
     
    Kristy och Sale gillar detta.
  13. cosmic

    cosmic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2023
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack Asawi. Då verkar det finnas 2 bra alternativ för ett sim-kort utan månadsavgift där jag bara vill ringa ibland:
    1. Halebop Go.
    2. Comviq: (som svarar) "Kontantkortet har inte ogränsad giltighetstid utan själva tankningen Standard gäller i 1 år och giltighetstiden på själva kontantkortet är 13 månader. Vilket betyder att du behöver tanka på det igenom inom 1 år, annars går själva kontantkortet + tankningen ut. Det är inte månadsavgift utan du väljer själv när du vill tanka."
     
    Sale gillar detta.
  14. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2015
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Det mest bedrövliga i dessa nya förändringar, är att man inte fick info minst ett halvår innan. Skandalöst dåligt av Wifog.
     
    induktion, Nicole och Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Helt rätt, konstigt att de kom med det 2 månader tidigare för i somras när de höjde antal poäng för köp, te x från 5500 poäng till 7000poäng och liknande för andra påfyllningar så kom det över natten utan någon info...
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  16. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2015
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Fick precis svar från "Wille" på Wifog:

    "Vi förstår frustrationen, tyvärr behöver vi göra dessa ändringar för att kunna erbjuda en bättre tjänst.
    Tyvärr går det inte heller att flytta trafik från nummer till nummer."
     
    Sale och Nicole gillar detta.
  17. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2014
    Inlägg:
    3.313
    Mottagna gillanden:
    1.544
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Då skulle man alltså sparat poängen och inte fyllt på massa samtal som jag har gjort, och surf... På tre olika kort som jag använder dagligen och som jag verkligen behöver.

    Det var snålt av dem tycker jag, för de kunde åtminstone flyttat över trafiken till ett aktivt kort, eftersom att de gör den här förändringen.

    Edit, "bättre tjänst", jag undrar vad de menar med det eftersom att det är ju ingenting som förändras och blir till det bättre.
     
    Sale och RickyRickSwe gillar detta.
  18. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Fy faaan vad tråkigt och onödigt att inte vara hjälpsamma i det här fallet, vad spelar det för roll för de om man har saldo med minuter, surf, sms på ett eller flera simkort, de förlorar ju inget på det, helt otroligt...

    På vilket sätt skulle tjänsten bli bättre undrar man...

    Vem är Wille, vet bara att Klara är den enda på supporten, har de nu råd att ha en till anställd mycket märkligt kan man tycka...
     
    RickyRickSwe och Nicole gillar detta.
  19. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 november 2019
    Inlägg:
    722
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag håller med dig 100% i allt du skriver, man har köpt surf, minuter efter sista höjningen av antal poäng för köp av saldo för att de höjer priserna hela tiden utan att informera i förväg om det...
     
    RickyRickSwe och Nicole gillar detta.
  20. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2014
    Inlägg:
    3.313
    Mottagna gillanden:
    1.544
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Exakt, jag sitter på 40 GB på ett kort som kommer slängas efter april...

    Så surt...

    Visst, jag har varit kund i 10 år, och jag har inte betalat en krona i reda pengar, så samtidigt så kan jag tycka att 40 kr per månad för att behålla det här jag har redan har tankat på är relativt billigt mot andra operatörer...

    Jag kommer nog att spara två av mina tre kort och betala för dem tills jag har gjort slut på min data och mina samtalsminuttrar.

    Det som stör mig mest är nog principen och informationen, som aldrig fungerar med det här företaget!
     
    RickyRickSwe, induktion och Sale gillar detta.