[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    OK då förstår jag vad du menade...
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 328
    Mottagna gillanden:
    7 139
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Nån mer som har problem att ringa med Wifog? Frugans telefon med Wifog kan inte ringa och sms:a.
     
    geobjork gillar detta.
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Ja det är tydligen något fel hos Wifog, (inte TRE). Varken inkommande eller utgående samtal fungerar. Ser på Wifog Users forum att många har problem.

    Edit: Passar bra nu i helgen, ingen support, eller hur?
     
    svenix gillar detta.
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    29 017
    Mottagna gillanden:
    18 454
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    De har nog jour på kritiska funktioner
     
    geobjork gillar detta.
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Stämmer, nu är Wifog "Back in Business Again"!
     
    svenix gillar detta.
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Transiro har tydligen gjort några ändringar i Wifog tjänsten. Såhär skriver dom på sin nyhetssida:

    "Denna strategiska förändring har visat sig vara mycket framgångsrik. Antalet betalande mobilabonnemang har ökat från 1700 i april till över 4300 vid de senaste mätningarna i augusti. I Wifogs egenutvecklade lojalitetsplattform har hela 7100 personer registrerat sig för att samla poäng genom att interagera med reklamfilmer och marknadsundersökningar."

    Mer information om bolaget finns på: www.transiro.com
     
    Sale gillar detta.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Oj oj oj, vad roligt att det är så många betalande kunder, hoppas Wifog klarar sig nu ekonomiskt [​IMG].
     
    geobjork gillar detta.
  8. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    "TRANSIRO RÖRELSERESULTATET BLEV -1,7 MLN KR 2 KV (Direkt)
    2023-08-24 12:24


    STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Teknikbolaget Transiro redovisar ett rörelseresultat för det andra kvartalet 2023 på -1,7 miljoner kronor (-2,5). Nettoresultatet landade på samma nivå.

    Nettoomsättningen steg till 8,1 miljoner kronor (4,8).

    Ebitda-resultatet förbättrades till 0,0 miljoner kronor (-1,0), eller 1,2 miljoner kronor för första halvåret (-0,5).

    "Jag ser en positiv trend för Transiro att bolaget förutom kraftigt ökad nettoförsäljning dessutom påtagligt förbättrar resultatet för avskrivningar samt genererat ett positivt kassaflöde för halvåret", skriver vd Johan Eriksson.

    Transiro är verksamt inom tre affärsområden, nämligen affärssystem för retail, planeringssystem för transportbranschen samt Wifog Mobile, en virtuell mobiloperatör med lojalitetsplattform.

    "Trots utmaningar med Wifog, som fortsatt påverkar resultatet negativt, ser vi positiva förändringar i horisonten. Med de nyligen genomförda förändringarna inom Wifog förväntar vi oss en förbättring under kommande halvår. Även om Wifog har varit en utmaning för oss, har vi tagit steg i rätt riktning genom att ändra affärsmodell och fokusera på att generera intäkter från betalande abonnemangskunder", uppger Transiro-chefen.

    Aktien var upp 15 procent på handelsplattformen NGM Nordic SME en stund efter delårsrapportens offentliggörande.

    Johan Lind +46 8 5191 7954

    Nyhetsbyrån Direkt"
     
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    "TRANSIRO HOLDING
    Transiro minskar rörelseförlusten i Q2 (Finwire)

    2023-08-24 12:09


    Teknikbolaget Transiro redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten minskade något.

    Omsättningen steg till 8,1 miljoner kronor (4,8).

    Rörelseresultatet och resultatet efter skatt blev -1,7 miljoner kronor (-2,5).

    Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -0,3 miljoner kronor (2,6).

    Likvida medel uppgick till 4,5 miljoner kronor (1,0).

    "Vi är stolta över att Transiro koncernen har förbättrat sitt resultat före avskrivningar (ebitda)
    avsevärt. För första halvåret har vi gått från en förlust på 0,5 miljoner kronor (2022) till ett positivt
    resultat på 1 miljon kronor under 2023. Detta visar på vår förmåga att stärka vår lönsamhet och
    effektivisera vår verksamhet. Jag ser en positiv trend för Transiro att bolaget förutom kraftigt
    ökad nettoförsäljning dessutom påtagligt förbättrar resultatet för avskrivningar samt
    genererat ett positivt kassaflöde för halvåret", säger vd Johan Eriksson.

    Han kommenterar också dotterbolaget Wifog.

    "Trots utmaningar med Wifog, som fortsatt påverkar resultatet negativt, ser vi positiva
    förändringar i horisonten. Med de nyligen genomförda förändringarna inom Wifog förväntar vi
    oss en förbättring under kommande halvår. Även om Wifog har varit en utmaning för oss, har
    vi tagit steg i rätt riktning genom att ändra affärsmodell och fokusera på att generera intäkter
    från betalande abonnemangskunder."


    Transiro, Mkr Q2-2023 Q2-2022 Förändring
    Nettoomsättning 8,1 4,8 68,8%
    Rörelseresultat -1,7 -2,5
    Nettoresultat -1,7 -2,5
    Kassaflöde från löpande verksamhet -0,3 2,6
    Likvida medel 4,5 1,0 350,0%



    Lars Johansson
    [email protected]
    Nyhetsbyrån Finwire"
     
  10. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER


    Otroligt att dom ens finns kvar. Jag hade minst samma omsättning (dock med VINST!) i min lilla datorbutik i ett litet kvarter i staden. Jag tyckte inte att det var lönt o skippade skiten.
    Att en operatör har samma omsättning o finns kvar är totalt galet. En bra godisbutik omsätter dessa pengar, med stor vinst....
     
    Last edited: 12 sept 2023
    katho, Kristy och svenix gillar detta.
  11. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Vem vet, många kostnader som de dras med...

    Det viktiga är att det ser bättre ut jämfört med tidigare och att de kämpar på...

    Hoppas att de klarar sig framåt fast det ser inte så ljust ut, jag trodde inte att Wifog hade så många betalande kunder med abb...
     
  12. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER


    "jag trodde inte att Wifog hade så många betalande kunder med abb"

    Det är inte många. Det är antalet som besöker en fysisk godisbutik...om dagen....
     
  13. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Vad som förvånar mig med Wifog är att dom har skapat en bitterhet hos enkelte användare, i den grad att dom inte klarar lämna Wifog på långa tider efter dom själva har slutat använda det.
    Jag lämnade Telia för länge sen, och har aldrig sett mig tillbaka. Har överhuvudtaget inga bekymmer med hur Telia gör det som mobiloperatör i dagsläget.

    Btw, Wifog är ett billgt och bekvämt abonnemang som är en mycket liten del av Transiros "business overall". Ingår i deras lojalitetsprogram för deras "riktiga" kunder. Att vi gamla användare har fått hänga med som användare efter ägarbytet är en bonus. Att Transiro också utnyttjar konceptet till att skaffa nya "40 kronor per månad användare" är väl inte så konstigt...?

    Lägg bitterheten åt sidan och gå vidare i livet!
     
    Buzz, Sale och Asawi gillar detta.
  14. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    För mig var det många för jag trodde att de flesta Wifog kunder körde med bara reklam och undersökningar för att klara sig varje månad men nu inser jag att en hel del kunder har valt att fortsätta även om det kostar 40kr per månad vilket är glädjande och jag hoppas på att Wifog får fler betalande kunder med tiden och klarar sig ekonomiskt...

    Sedan får man inte glömma att det finns en hel del kunder med abb som kostar mer än 40kr också...
     
  15. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Aldrig i livet! Ett företag som agerar oetiskt skall få äta upp det hundrafalt. Det är inte föremål för diskussion. Och detta är inte det enda företag jag smutskastar. Kan inte förstå att folk viker sig under ett sketet företag. Helt obegripligt. Folk är patetiska mjäk i allmänhet antar jag......
     
    Last edited: 20 sept 2023
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Vi har nog lite olika uppfattning om vem som är patetisk här, dock, olika meningar är ju fullt tillåtet i ett välfungerande demokrati typ Sverige.
     
    induktion gillar detta.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Nu verkar det som att Wifog har löst problemet med att visa kunder har betalat bara 30kr för Small abb istället för 40kr per månad.

    Både jag och min tjej fick 40kr avdrag per abb från våra bankkort för våra 3 simkort.

    Skönt att de har löst det och att veta att de jobbar på att lösa olika problem, nu vet man att man betalar rätt pris varje månad i fortsättningen...
     
    geobjork gillar detta.
  18. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ja olika uppfattning lär vi nog ha. Tack o lov. LYCKA TILL med ditt sketna Wifog.
     
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 575
    Mottagna gillanden:
    1 125

    MINA ENHETER

    Tackar, det går nog bra. Wifog har tjänat mig mycket bra i tio år nu utan att jag har drabbats av den frätande bitterheten.
     
    chhans och induktion gillar detta.
  20. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    WIFOG info:

    Angående Wifog har vi beslutat att renodla verksamheten och fokusera på våra kärnprodukter. Transiro har påbörjat slutförhandlingar för att avyttra dotterbolaget Wifog Sverige AB, med mobiloperatören Wifog samt den lojalitetsplattform som är kopplad till verksamheten. En avsiktsförklaring är tecknad med en köpare som planerar driva Wifog vidare, målet är att teckna avtal och avyttra dotterbolaget innan 31 mars 2024. Mera information kommer när vi tecknar avtal om affären

    https://news.cision.com/.../bokslutskommunike-2023...
     
    svenix och Musochkatt gillar detta.