[Wifog] Ställ frågor

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 1 dec 2013.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jo, men affärsidén är ju oerhört enkel att kopiera och man har redan tappat uppåt en kvarts miljard de senaste 5-6 åren. Det måste mycket till för att någon skall lägga ut motsvarande en kvarts miljard för detta, så att de går +/- 0.
     
    induktion gillar detta.
  2. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Håller med, men de har ju ändå lyckats hålla sig flytande i fyra år (om några dagar), så det måste ju trots allt finnas en del som tror på dem tillräckligt mycket.
     
    Micke_A gillar detta.
  3. Majoo93

    Majoo93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1
    Är det mycket reklam man måste se för att kunna surfa på wifog ?
     
  4. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Ja, eller köpa.
     
  5. Micke_A

    Micke_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    Med slötittande på reklam och och en och annan enkät kommer jag lätt upp i 3000 - 5000 poäng per månad; vilket motsvarar 3 - 5 GB. Det funkar för mig.
     
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Samma för mig, med mitt användarmönster har jag stort överskott av poäng varje år sen starten av Wifog. Finnansierar även mitt Comviq kontantkort som jag använder för utlandssamtal.

    Just nu kör Wifog en kampanj för att värva nya användare, fram till 30. April. De som värvar nya användare får 1000p bonus per stk, + att den nya får dubbel dos med poäng. Jag är villig att föra över mina bonuspoäng till de som eventuellt låter sig värva. Inte för det att jag är snäll, men jag vill stödja Wifog att utöka användarbasen. Meddela om intresserat, så kan jag skicka värvningskod!
     
    Micke_A, inact_0025, induktion och 1 annan gillar detta.
  7. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Wifog har nu startat ett nytt abonnemang, ska bli interessant att se hur det utvecklar sig.
    Hem / Wifog Zero
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan man se reklamfilmerna genom en webbläsare på valfri enhet, eller måste det ske på enheten mar har SIM-kortet i?

    Tänkte att det kunde vara ett alternativ till smartklockan.
     
    geobjork gillar detta.
  9. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ja, du kan ladda med webbläsarn på datorn, bara att logga in på ditt Wifog konto som upprättas när du beställer SIM kort. Du kan också installera Wifog appen på villken som hälst smarttelefon, logga in på ditt konto och ladda SIM kortet i smartklockan. Funkar kannon!
    Jag har själv ett Wifog SIM i min smartklocka, inga problem.

    EDIT: Glömde nämna att för att ladda med smarttelefon måste den vara ansluten till WiFi, annars så kostar det nästan lika mycket som man får för att kolla reklam.
     
    bernard gillar detta.
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Wifog Zero abonnemanget borde vara ett interessant alternativ att ha på en brukbar smarttelefon som hamnat i skrivbordslådan, utan SIM kort, eller en DualSIM man bara har ett SIM kort i eller en smartklocka med SIM hållare, som bernard nämde. Smartklockan blir då enkel att fylla på med datorn eller en smarttelefon. När ungarna eller barnbarna ska ha sin första lur är det också ett billigt alternativ "to get going" med ettt abonnemang man kan fylla på med från datorn, och hålla koll på saldo och förbrukningen utan att ha luren till hands.

    När man sen upptäcker att det där med att ladda poäng med reklam och enkäter + lite annat inte är så bökigt som man har föreställt sig, kan man använda det att fylla på ett Comviq kontantkort för t.ex billiga utlanssamtal.
     
  11. inact_0033

    inact_0033 Guest

    Registrerade mig på Wifog nu. Känns dock som extremt bortkastad tid att samla poäng, la en kvart på att tjäna 124 poäng så jag kommer behöva lägga 45 minuter för att tjäna ihop månadskostnaden för Wifig Zero. Om jag istället lägger samma tid på vanligt arbete får jag fastpris och runt 10 GB surf hos de flesta operatörer.
     
    torbjorn och bernard gillar detta.
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses! Om det tar så lång tid är det nog inte så attraktivt. Jag inbillade mig att det handlade om 5 minuter reklamfilm totalt sett. Att behöva klicka igenom hela 45 minuter låter extremt.
     
  13. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det är rätt segt med Wifog åtminstone för en vanlig människa. Man får nog vara lite fanatiker om man ska ställa upp på Wifog:s villkor.

    Man får tre poäng för att titta på en reklamfilm. Filmerna är många gånger exakt de samma som sänds i reklamavbrotten på TV. Så det tar alltså mellan c:a 20-40 sekunder att titta på en film och tjäna tre poäng. Sedan är det lite begränsningar hur många som finns tillgängliga och hur många man får titta på per dag. Det går alltså inte att tjäna poäng obegränsat utan man tillåts bara titta på ett visst antal filmer per dag. Det gör att reklamtittandet blir rätt ineffektivt då man hela tiden får sitta och trycka i appen för att se om det går att få fram någon ny reklamfilm att titta på.

    Jag har tröttnat på eländet men min fru gillar Wifog och hänger kvar. Hon börjar varje dag med att plocka fram två mobiler och en surfplatta där hon sätter igång Wifog-appen på allihopa. Sedan trycker hon vilt för att få fram reklamfilmer på alla tre. Allt medan hon äter frukost eller pysslar med något annat. På så sätt tjänar hon ihop ganska mycket poäng. Det blir alltså knappast frågan om att titta på reklamen utan bara att försöka starta så många filmer som möjligt medan man gör något annat samtidigt.

    Kan man tänka sig att leva på det viset kan Wifog möjligen vara ett alternativ. För min del tycker jag inte det är värt besväret utan betalar gladeligen en hundralapp per månad till Vimla för att slippa hålla på med reklamträsket hos Wifog. Men är man supersnål och kan tänka sig att lägga 20-40 minuter per dag på att klicka fram reklam så OK då kan man hålla igång ett Wifog-abonnemang. Det blir dock ganska dålig timpenning för tiden man lägger ner om man jämför med att det kostar bara en hundralapp per månad till t.ex. Vimla för att få ett ab.
     
    darkshippo och bernard gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses. Om man i stället lagt tiden på att rekrytera 9 stycken Vimla-medlemmar hade det nog varit mer tidseffektivt i det långa loppet.

    Wifog får nog svårt att rekrytera tillräckligt många abonnenter om det kräver så pass mycket tid.
     
  15. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det där med att ladda poäng är inte alls så jobbigt som det hörs ut. Det är mer sällan man hör någon som har haft Wifog några år klaga på det. Det man klagar på i stället är att det finns för lite filmer och enkäter att kolla på så man inte får tillräckligt med poäng.

    Wifog har en del klara fördelar som gör det ganska så bekvämt i det långa loppet. Man får behålla sin oanvända pott hur länge som hälst. Poängpriset per samtalsminut och Mb surf är rätt så moderata, och är de samma även om man inte fyller på varje månad.

    Kommer man i behov av mera poäng kan man rätt enkelt köpa till poängpaket för pengar, till priser som är mycket konkurrenskraftiga med andra operatörer. Man bestämmer själv hur mycket man vill köpa.

    Om man, över tid, upparbetar mer poäng än man gör av med kan man använda överskottet att t.ex fylla på ett Comviq kontantkort. Jag kör med ett Wifog och ett Comviq kort i en DualSIM för billiga utlandssamtal, USA och Norge. Har inte haft en krona i mobilutgifter i snart fem år.

    Ok, jag ska medge att det kan ta lite tid i början innan man har upparbetat en konfortabel pott, och man får kanske köpa till något poängpaket om man har lite högre förbrukning, men sen går det så det "visslar" för de flesta moderatförbrukare.

    Prova ett kort i din klocka en stund, det kostar ju inget! Och blir du inte nöjd är det ju enkelt att gräva ut det och deponera det i sophinken. Ingen bindningstid på något!
     
    bernard gillar detta.
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Sedan några veckor tillbaka har ju Wifog stängt av tjänsten att ladda Comviq Kontant. Det betyder ju att det inte finns speciellt mycket kvar att använda "poängen" till. Undrar just om det är början till en hel nedläggning av Wifog i den form det varit hittills?
     
  17. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Väldigt rolig idé, men illa skött från första stund. De har ju trots allt lyckats hålla sig flytande i 4,5 år hittills, men hur länge till...?
     
  18. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Fick precis hem mitt Wifog-Sim. Har använt det 2014 och slutade 2015. För mig så är det viktigt att det är gratis. Jag ringer typ aldrig och funderar starkt att ge kortet till mina föräldrar. Om inte annat så kan jag använda det för att samla ihop poäng och ladda deras Comviq-kontantkort. Får tacka @svenix@svenix för informationen att man kan kolla på flera enheter samtidigt. Just nu kör jag på två telefoner och en surfplatta.
     
    bernard gillar detta.
  19. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    2 inlägg upp skriver någon att man kan inte längre fylla på Comviq via Wifog...
     
  20. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Det var tillfälligt, jag gjorde det nyss [emoji5]