Det är rätt segt med Wifog åtminstone för en vanlig människa. Man får nog vara lite fanatiker om man ska ställa upp på Wifog:s villkor.
Man får
tre poäng för att titta på en reklamfilm. Filmerna är många gånger exakt de samma som sänds i reklamavbrotten på TV. Så det tar alltså mellan c:a 20-40 sekunder att titta på en film och tjäna
tre poäng. Sedan är det lite begränsningar hur många som finns tillgängliga och hur många man får titta på per dag. Det går alltså inte att tjäna poäng obegränsat utan man tillåts bara titta på ett visst antal filmer per dag. Det gör att reklamtittandet blir rätt ineffektivt då man hela tiden får sitta och trycka i appen för att se om det går att få fram någon ny reklamfilm att titta på.
Jag har tröttnat på eländet men min fru gillar Wifog och hänger kvar. Hon börjar varje dag med att plocka fram två mobiler och en surfplatta där hon sätter igång Wifog-appen på allihopa. Sedan trycker hon vilt för att få fram reklamfilmer på alla
tre. Allt medan hon äter frukost eller pysslar med något annat. På så sätt tjänar hon ihop ganska mycket poäng. Det blir alltså knappast frågan om att titta på reklamen utan bara att försöka starta så många filmer som möjligt medan man gör något annat samtidigt.
Kan man tänka sig att leva på det viset kan Wifog möjligen vara ett alternativ. För min del tycker jag inte det är värt besväret utan betalar gladeligen en hundralapp per månad till Vimla för att slippa hålla på med reklamträsket hos Wifog. Men är man supersnål och kan tänka sig att lägga 20-40 minuter per dag på att klicka fram reklam så OK då kan man hålla igång ett Wifog-abonnemang. Det blir dock ganska dålig timpenning för tiden man lägger ner om man jämför med att det kostar bara en hundralapp per månad till t.ex. Vimla för att få ett ab.
Click to expand...