Wildfire 3pott 199 med mobilsurf plus, frågor

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av gurral, 13 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gurral

    gurral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har några frågor angående det abonnemang jag hade tänkt köpa hos tre till telefonen HTC Wildfire som jag tänkte köpa. Jag tänkte skaffa 3Pott 199 med tillägget Mobilsurf Plus för 89kr i månaden (det ger ingen extra kostnad utan tar bara en del av månadsbeloppet, jag får alltså 110 kr kvar).

    1. Kommer de 5GB som ingår i Mobilsurf Plus per månad räcka om jag surfar i princip dagligen? Hur långt räcker det egentligen?

    2. Har ni något bättre förslag på ett abonnemang för mig? Jag ringer och SMS:ar inte så jättemycket, det blir väl något samtal plus 1-5 SMS per dag kanske, det jag kommer göra mest är nog att surfa och använda apps etc. på mobilen.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det beror lite på vad du gör, men även med en hel del videoströmmande, så bör 5GB räcka gott och väl. Däremot kan det bli problem om du kör med väldigt mycket Spotify eller använder telefonen som modem till datorn.
     
  3. gurral

    gurral Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det blir nog mest Facebook, lite Youtube, lite nyheter etc.
     
  4. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    1. Jag har samma datapaket med Desire, kommer sällan över 2Gb.

    2. Total kostnaden för dig blir 4800:- för två år. Om du ringer väldigt lite kan du ju titta på tele2 Netto. Du skulle kunna köpa tfn obundet och köra på Netto med ett datapaket från Tele2 som tillägg. Men jag tror faktiskt 3's alternativ är väldigt prisvärt om du kan tänka dig att ha fannsy tfn i 2 år.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.