Wildfire Recovery: http://www.unrevoked.com/recovery/

Diskussion i 'Wildfire' startad av danne_jo, 28 aug 2010.

  1. danne_jo

    danne_jo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.unrevoked.com/recovery/


    Nu är den här för våran wildfire :)

    Bara o börja flasha med er ;)

    "unrevoked3 is a tool to flash a custom recovery image to your Android phone. A custom recovery image allows you to perform advanced tasks on the system partition, such as flashing custom ROMs and taking a full backup of your phone (a “nandroid” backup). We recommend installing the custom recovery image for all users who want rooted phones."
     
  2. amiraoussama

    amiraoussama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När man har använt detta programmet, hur kan man gå tillbaka till d orginala ? För när ja gör nollställ då finns user permission grejjen kvar...
     
  3. danne_jo

    danne_jo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför flasha ett nytt recovery och sedan ta bort den dagen efter? Du kan flasha ett RUU dvs en officiell rom från HTC. Det skall vara en EXE fil på ca 130mb du flashar.

    Du kan du välja att flasha vilket rom du vill efter att du bytat till den recovery du har nu.
     
  4. amiraoussama

    amiraoussama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att vara ärlig så fattar jag inte vad jag har gjort, ja köpte telefonen igår.. osen ladda jag ner recovery..sen gjorde den sitt o startade om telefonen och fick den poweruser permission o sen har ja inte gjort nått..när ja går in på power user så är det blankt svart..alltså jag e så dum antar jag..var ska jag ens börja.
     
  5. amiraoussama

    amiraoussama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nvm har löst d :P
     
  6. bavan

    bavan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Valet och kvalet

    Funderar med på att roota min Wilde, men jag fattar inte inte riktigt allt.
    Vad är nandroid backup? Överallt man läser så ska man göra backup hit och dit?

    Kan någon förklara hur man flashar in olika roms?
     
    Last edited: 29 aug 2010
  7. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tror inte att någon har lust att förklara allt , igen , eftersom det finns förklarat på i princip alla forum som någonsin nämnt Android. :)

    Googla lite och kolla runt INNAN ni ger er på root. Om ni inte vet vad det är och vad det innebär så kanske det inte är något för er?

    Så en fråga till Danne_jo också, När(om) 2.2 kommer till Wildfire så lär inte längre denna fungera. Har du någon uppfattning om huruvida man kommer att kunna rippa ut 2.2 ur en officiell uppdatering och göra det till ett custom ROM? Är det rimligare att tänka sig att någon gör ett ROM av en AOSP till 2.2 , och kommer saker som kamera osv att fungera? Tänker att när HTC släppt en 2.2 så ska drivrutin till kamera fungera i en AOSP Rom också?

    Nu ska jag iväg och handla mig en Wildfire! ;)
     
  8. bavan

    bavan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

     
  9. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det beror på hur mycket åt skogen det går..
    Det finns en chans att det går så pass åt skogen att du har en telefon med en svart skärm och inte kan göra ett skit = brickad
    Därför bör man läsa så man vet vad man gör innan man börjar ett tips är att läsa trådarna på xda som jag tycker att allt är förklarat tillräckligt men jag har väldigt lätt för att fatta det mesta också så kanske bara e jag ;)
     
  10. bavan

    bavan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är ju helt grön på Android, men jag tror jag är lite passiv med rootandet! Just nu känner jag inget behov, men det finns en hel del grejor man skulle vilja ha som kräver root!
     
  11. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    om du verkligen vill roota så tipsar jag att du går till xda forumet in på wildfire och läser där hur du ska göra. bör finnas svar på det mesta man behöver veta.

    För igentligen är det inte alls svårt..
     
  12. bavan

    bavan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man nu rootat och 2.2 uppgraderingen kommer, hur gör man då?
     
    Last edited: 2 sept 2010
  13. Crimzoneyed

    Crimzoneyed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så här blev det för mig när jag ladda ner updateringen som HTC släppte några för några veckor sedan.
    (Wildfire)
    Sökte efter och ladda ner updateringen, Installationen mislyckades pga root. Jag startade om i ClockworkMod och:
    1. Install Zip from SD card
    2. trycke sedan på "toggle signature ver"(verifikation)så det är på off. Gorde samma med "Toggle script assert" så den också är off. (tror att det var så, annars prova enabla script assert igen)
    3. Choose zip from sdcard
    4. By default så låg "OTA_Buzz_HTC_WWE_1.25.405.1-1.14.405.2_R_releasejbgt1t0ocef4b5f1.zip" i mappen "downloads"
    4. Valde att installera zipen.
    5. Efter installen var klar startedes telefonen om och den var inte längre rootat.

    om jag gör samma vid 2.2 updateringen försvinner förmodligen root igen.
     
  14. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag körde unrevoked3.21 efter att jag installerat OTA 1.25.405.1 och allt verkar ok förutom att jag inte får root access.
    Det verkar inte vara kompatibelt att roota på detta sett med OTA 1.25.405.1 med andra ord :'(
     
  15. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag ska tillägga att det visst fungerade med unrevoked3.21 och OTA 1.25.405.1. Varför det inte ville sig först vet jag inte, men efter någon omstart (tror jag var det som gjorde't) löste det sig.

    Däremot har jag nu märkt att Internetdelning via USB inte vill fungera längre. Om det beror på rootningen eller OTA'n vet jag dock inte (eller något annat för den delen)
    Iom att luren är rootad så har jag ju nu WiFi Tethering, men jag skulle ändå vilja få igång USB tethering igen. Någon som har någon idé?
     
  16. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    jag undrar också det men ingen verkar ha något svar. har själv lagt upp en tråd men inget svar än :(
     
  17. Bolin

    Bolin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Förstår inte ens hur det här programmet fungerar. Har installerat drivrutinerna för HBOOT som det står att man ska göra sedan anslutit telefonen och aktiverat usb-debugging men ingenting händer...


    edit: problemet löste sig genom att installera HTC Sync och sedan avinstallera det igen.
     
    Last edited: 3 nov 2010
  18. BoBmeistEr

    BoBmeistEr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Fråga, vart kan jag hitta bästa apparna till min wildie från min dator??? :D
     
  19. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag får det inte riktigt att funka, vet inte vad jag ska trycka på när man ska använda ljud upp/ner och avstängningsknappen, så help plox! :)
     
  20. knabb

    knabb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj vad grymt skönt det var att äntligen byta mjukvara till min gamla WF. Kör nu med CM7 och den funkar fin fint för mig. Känns som att jag fått en ny telefon. Kan starkt rekommendera att roota om man har gamla WF med froyo från HTC. Man får en otroligt mycket snabbare telefon med CM7.