Wildfire S: Gammal man med dåligt minne vill flytta apps till SD...

Diskussion i 'Wildfire' startad av gosa, 3 jun 2012.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej Alla,

    Det var ett tag sedan jag pysslade med detta till min Desire med Stock ROM, så nu känner jag mig lite lost - hoppas någon kan ha överseende och ge mig en hjälpande hand.

    Sitter och planerar för att låsa upp frugans Wildfire S via htc då hon konstant har problem med att /data fylls upp. Bovarna här är att Facebook, Whatsapp, Google Maps och andra fläskigt stora apps inte vill låta sig flyttas till SD i orootad Stock ROM.

    Frågan min blir (och det är här jag inte minns) hur långt jag behöver ta den här tefonen för att kunna flytta mer apps till minneskortet utan att för den delen pilla med ext-partitioner och liknande. Jag har bestämt för mig att det var nåt script/utility man kunde köra på Desire som "flippade" ett värde och därmed öppnade för fler flyttar i redan med Stock (dock rootad har jag för mig)

    Så - räcker upplåst bootloader & root, eller behöver jag någon special-rom?
    Vill helst kunna hålla telefonen Stock med Sense utan för mycket lull-lull så att det blir enkelt för damen att gå vidare.

    Tack på förhand,
    /gosa
     
  2. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Detta skulle jag också vilja veta så jag bumpar tråden.
     
    gosa gillar detta.
  3. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    eller roota o lägga in system app remover o avinstallera förinstallerade appar som facebook o sånt skit som tar mycke plats