Jag har precis köpt mig en Windows 8 platta (ej RT)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1450587
Innan hade jag en iPad 2 och har aldrig testat en Android platta, så jag har inte mycket att jämföra med.
Men den största anledningen att jag valde en W8 med den fulla versionen är att jag just nu jobbar mycket på resande fot och vill ha något smidigare än min laptop att jobba med. Och med Samsungen fick jag med ett dockningsbart tangentbord som funkar klockrent.
Några minus finns det dock. I Windows Store är utbudet av appar riktigt uselt. Kollar man på te.x gratis spel finns det bara ca 100 st. Samma är det under alla kategorier tyvärr. Men då kan jag visserligen köra vanliga program i desktop vilket är nice.
Jämfört med iPad 2 är plattan slöare. Laggar lite, även när man bläddrar i Metro. Spel laggar också tyvärr lite. Inte alla, men de som kräver lite mer grafik. Atom processorn är inte den vassaste, men funkar. Man slipper kass batteritid och fläktar som i-modellerna har.
Alla HD-filmer har dock funkat utan problem med VLC. Och man slipper konvertera och hålla på som med iPaden.
Batteritiden har jag inte hunnit kolla så mycket på, men rent spontant är den bra. Skulle tippa på att den håller nästan lika bra som en iPad.
Nu har jag inte vant mig med Windows 8 ännu, och stör mig på Metro en hel del. Men förhoppningsvis blir det bra det med

Click to expand...