Windows Phone 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av Reconnnn, 11 okt 2010.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast det går ju också att uppfatta det som att de måste bli godkända för att ligga och köra i bakgrunden. Det känns märkligt om det inte skulle vara så.

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Läste en test, kommer tyvärr inte ihåg var, där testaren var mkt kritisk & jämförde multitaskingen med apples gamla lösning. Den känns för mig helt oacceptabel, är för övrigt intresserad av detta så framtiden får utvisa hur microsoft löst det.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det finns en del saker som förvånar mig med WP7. Exempelvis att byte av SD-kort enligt Ars Technica innebär automatisk (eller om det var obligatorisk) fabriksåterställning av telefonen, pga DRM-skyddet.

Påtvingad DRM på den nivån, dvs HELA SD-kortet, är ganska extremt.

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Och som en del av ovanstående, DRM-skyddet, så kan man visst inte ansluta enheten till datorn som en vanlig USB-enhet/lagringsenhet för överföring av filer.

5. UserFo

UserFo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har sagts att MS skickade ut telefon för testning tillsammans med ett meddelande att inga artiklar får publiceras innan x datum.

Detta var smart av MS tycker jag, om detta nu stämmer. För då hinner alla journalister få prova på och lära sig telefonen. WP7 skiljer sig ju ganska markant från hur man ser dagens ui på telefoner, som då har nått from utav ett skrivbord/home med ikoner.

Så dessa människor hann lära sig telefonen och förstå att "så här fungerar det i WP7" istället för att kranka ner på den efter 6h för att dom inte har hunnit lärt sig telefonen. Och nu kan vi ju se att många artiklar skriver mycket gott om WP7.

Det finns ju fortfarande folk som skriver en review efter x antal timmar bara, nått som Swedroid gör bra genom att ha en telefon och testar och har sig med den innan nått publiceras.

Och det här med multitasking. Det kan ju också vara ett smart drag från MS sida, att idag ha det så som det är just nu i WP7. Just för att inga dåliga utvecklare ska komma in i bilden och skriva program som suger ut batteriet i bakgrunden, som i sin tur leder till att MS får skit för att användare tycker att det är dålig batteritid innan ens WP7 har fått sin plats på marknaden.

Dock har WP7, vad jag har förstått, funktion som påminner om Android.
    OnResume(), OnPaus() osv. (funktionsnamnen är påhitt av mig, men ni förstår nog vad jag syftar på)

Vad jag tror så kommer vi nog ge se en hel del förändringar inom det första året när det kommer till WP7, MS har ju nu möjligheten till att uppdatera ALLA WP7 telefoner, även det ett mycket smart drag från MS sida.

6. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    alla de där drm-sakerna är prylar som kanske är störiga för en som slutanvändare. men för en nätverksadministratör är det guld. det ger färre vägar för folk som fått för sig att de kan något om teknik att supa till det rejält.

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

De får skriva artiklar direkt men det får inte gå in på detaljer.
    http://computersweden.idg.se/2.2683/1.345509

8. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Smart så till vida att konsumenterna godtar detta som iphonefolket gjorde under några år? själv så körde jag då symbian med multitask men var sugen på Iphone, men det var ju detta med multitask, gå tillbaks till stenåldern, nej... Ifånarna förstod inte mina argument utan tyckte att allt var perfekt, sen kom OS4 & bl.a. min son sa, hur i hellvete har jag klarat mig utan MT! Innan så sa han, jag har ingen användning av det...

Svensson bryr sig normalt sett inte, dom funderar inte på att det kanske finns lurar där man kan använda sig av navigation i bilen samtidigt som man lyssnar på spotify, så var ifånarna förr men dom har ju närmat sig ljuset idag...

För mig så ter det sig som en omöjlighet att köpa en mobil som jag inte kan lyssna på spotify samtidigt som jag surfar, jag vet för jag svär ve & förbannelse över att min Hero blev sån efter 2.1-uppdateringen, fungerade suvve innan. Jackar idag på spotify när man gör nåt annat med den & det är bara så enligt trådar på swedroid, min nästa lur ska helt klart klara multitasking till fullo, allt annat är otänkbart för mig.

Tro fan det att windowslurarna flyter på bra om det är som jag förstått med MT + den kraft dom har!

:)

9. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    Från PC Pros recension:

antingen så lär spotify behöva fixa nåt specialavtal med MS för att få MT att fungera, eller så är man bunden till den inbyggda mediespelaren vad jag förstår.

Last edited: 23 okt 2010
  10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen fått känna på en WP7:a.

Skulle jag inte vart arbetslös fram till februari, börjat plugga vid samma tidspunkt samt köpt prylar för 5000:- precis skulle jag köpt den med en gång. Jag är så SJUKT sugen.

11. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också känt på en WP7:a, närmare bestämt en Samsung Omnia 7. Grymt trevlig lur måste jag säga.

12. Interceptor

Interceptor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Maze Alpha

MINA ENHETER

Telefon:
    Maze Alpha
    Jag har nu skaffat mig en Samsung Omnia 7 och sålt min Galaxy S. Mest för jag gillar testa olika prylar :)

Har en iPhone 4 som tjänstetelefon, så känner mig väldigt öppen för alla plattformar :D

Windows-luren är faktiskt riktigt trevlig. Känns dock som när jag skaffade min första iPhone 2G från USA, mycket som inte fungerar för svenska förhållanden.
    Men det kommer ju ganska snart en uppdatering som fixar detta.

I

13. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Snabbaste och minst bugg-drabbad telefon jag ägt. Har inte märkt några som helst hängningar. Zune är riktigt trevligt, men dess låga minne får mig att nästan ångra köpet.. Funderar på en ipod touch + random budget lur.

Interceptor gillar detta.