Windows Phone 7?

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av MeemSenco, 23 feb 2012.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Har blivit sugen på att testa en WP7 mobil och har fått ett erbjudande att byta min Desire HD mot en HD7, låter det bra?
    Hur är Windows på mobilen, ser ut att flyta väldigt smutt men finns det många appar och många utvecklare som jobbar med mobilerna?
    Vad är typiskt med just W7 förutom Xbox Live funktionerna?
    Tror ni Windows Phone kommer bli större i framtiden?

    Tacksam för hjälp :)
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjau... du kan ju kolla in själv hur kul man har med sin totalstängda kod....;)

    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=607

    Ungefär lika kul som de som enbart ska ha GPL-kod....:P
     
  3. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testa!

    Har kört mycket Android innan. Men efter att ha lackat på alla sandlådefasoner så beslutade jag mig för att importera en Lumia 800 vid UK releasen.

    Har aldrig varit så nöjd med en telefon tidigare. WP7 är ett komplett mobilt OS som har grym framtidspotential. Gillar du metro och windows produkter överlag är det ett säkert kort. Är du bara nyfiken så tycker jag absolut att du ska testa, jag har aldrig stött på någon som ångrat sig.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag förstår inte vitsen med att täcka sitt skrivbord med en massa Metro-rutor.... och sen inte kunna ändra som man vill. Mycket mysko ??

    Garanterat ett stort fiasko !! :money:
     
  5. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Last edited: 24 feb 2012
  6. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Aa Lumian ser ju riktigt fin ut dock har jag fastnat för att ha stor skärm som min DHD med 4.3, någonting jag aldrig trodde jag skulle göra :P
     
  7. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Köpte en helt ny HTC Radar för en bra peng och är redan kär!

    Har du några tips på appar eller liknande :) ?
     
  8. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Design? Live tiles ("metro rutor) är sjukt smidiga.
    Se det som en hybrid av ikon och widget.

    Ett av de största problemen med att ge folk för mycket frihet och möjlighet att "ändra som man vill" är att det kommer aldrig någonsin att se lika bra ut som ett snyggt designat interface. I alla fall inte hos 90% av marknaden.

    Nu säger du säkert att ditt custom interface är bland det snyggaste som världen har skådat. Och du har säkert rätt. Men faktum är att 90% av alla androidmobiler ser inte ut så. Dom ser ut som morsans / sambons, som inte har något intresse av att plilla UI. Organiserat kaos, ikoner mot en spretig bakgrund. Lite ointressanta widgets. Hade den kundkretsen istället haft en Windows Phone, ja då hade de inte kunnat fucka till lika mycket = Snyggt, enkelt och funktionellt.
     
  9. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Härligt!

    Aftonbladet
    AppFlow App Discovery
    Bankhubben
    Blocket
    Cool Remote
    Evernote
    IMDb
    Lokaldelen.se
    Lumos
    Measure Note
    Metrotube
    Nextgen Reader
    Prime TV
    Prisjakt
    SkyDrive
    SverigesRadio
    TuneIn Radio
    TV Guide Sverige
    Weather View


    Ja.. nu gick jag bara genom listan på de jag använder ofta :)
     
    MeemSenco gillar detta.
  10. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tackar, många bra appar i listan :) du vet ingen sida som typ Swedroid fast för WinMobile?
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det fanns en men den bommade igen efter att ha rykt ihop med MS....:P

    Redaktörn skickade ett mail från sin iPhone till MS vilket inte MS-snubben tålde...:teeth:

    http://www.winmobile.se/


    --
     
  12. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Många av oss är medlemmar i facebookgruppen "Vi som gillar Windows Phone 7" som drivs av MS anställda Peter Wissinger. Där finns många representanter från tillverkare typ Nokia, Samsung och även några operatörer representerade. Bra ställe om man vill ha lite heta rykten eller hjälp.

    Annars var winmobile.se the balls innan det blev lite sorgligt där.
    Finns lite icke svenska sidor men inget som håller måttet direkt imo.

    Killen som drev WinRumors.com blev headhuntad av The Verge och skriver nu MS nyhter där. Bra skit. http://www.theverge.com/microsoft
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är säkert "högt i tak" där....:teeth:
     
  14. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle det inte vara det?
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  16. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Ah, gamla fina Svensson-kortet där igen.;)

    Nej, lite bättre motiveringar kan ju inte skada.

    Min uppfattning, ur ett rent test-perspektiv är följande:

    Systemet kan vara värt att testa, framförallt om du kan göra det kostnadsfritt genom att byta ut DHDn.

    Däremot bör man vara inställd på att man får en "Xbox-Phone" - det är ingen "Android-dödare" och slår inte det systemet - utan här talar vi om ett helt annat koncept som inte riktigt bör jämföras.

    Jämför man det rakt av med Android vinner Android överlägset på sin öppenhet och funktionalitet.

    Windows Phone 7 kör man för att få något som enkelt uttryckt är en Xbox i fickan eller rättare sagt en spel-mediamobil. Tänk just en Xbox med telefondel och mediaspelare så blir perspektivet rätt.

    Ytterligare en variant är att tänka på Nokias ursprungliga N-Gagekoncept, alltså en mobil med inriktning mot spel och nöje.

    Ur den synvinkeln tycker jag att bytet kan vara intressant. Upplevelsen, ur Xbox-perspektiv betraktat är utmärkt, systemet flyter på bra och hubbarna är klart behändiga för den användning det passar bra till.

    Däremot är det som sagt något helt annat än Android, är man det minsta inne på att anpassa mobilen - då är INTE WP 7 det man väljer. WP 7 väljer man för att få en låst, strikt konfigurerad miljö, ungefär som en spelkonsol vs en dator. Skall man spela s.a.s är konsolen enklare, är man däremot ute efter nytta vinner datorn. Ungefär så kan man sammanfatta Android vs WP 7.

    Allting handlar om prioriteringar, personligen hade jag bytt och samtidigt uppgraderat på Android-sidan med en ny lur. D.v.s kört WP 7 för Xboxandet s.a.s (framförallt om jag redan har en Xbox) och Android för övriga göromål.
     
  17. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    Hello,

    We are aware that many of you have run into the issue of getting an "Invalid Credit Card" message when trying to register.* We apologize for this erroneous message and inconvenience.* While we work toward a solution, we do have a workaround that you may use.* Here are the steps:

    1) Go to https://account.microsoft.com/PaymentHub/
    2) Sign in with your Windows Live ID (the one used to register with App Hub)
    3) In the upper-right hand corner, make sure your "Personal Account" is selected (NOT the "Business Account").
    4) Go to Payment Options, where you will see "add payment option" near the bottom of the screen on the left side.
    5) Add your credit card.
    6) Return to App Hub and continue your registration.* If you are already logged into your App Hub account, click your name in the upper-right corner to walk through the registration steps to complete the process.

    Also please be mindful that your country information must be aligned between your Windows Live ID (including any other services, such as XBox, associated to it), the information entered into App Hub and the Credit Card.* Any inconsistencies may cause an issue with the process.

    Thank you again for your time and patience.* If you need further assistance please email Support at [email protected].

    Shaun Taulbee - Lead, Windows Phone App Hub Developer Support
     
  18. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Visst är Android mer anpassningsbart än WP, och jämförelsen konsol/dator var inte dum. Skillnaden är bara att om du väljer en schysst dator istället för spelkonsol slipper du hackiga och fula spel i typ 20 fps och sub-hd. Om du väljer Android får du en större flexibilitet, men ett betydligt sämre flyt och uteblivna uppdateringar. Jag saknar två saker från Android: adblock och funktionaliteten med True Caller/Vem ringde. I mina ögon väger inte det lika tungt som flytet och UI:t.
     
  19. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så, det slår inte android. Och bör inte jämföras?

    Men, om man inte vill ha öppenhet? Jag spyr på öppenhet. Jag är så satans trött på det så du anar inte.
    Och då va jag en av dom där som satt och peppade i flera månader innan jag importerade en G1a och spydde galla över alla töntar som inte hade "öppna" telefoner. Vad hände? Well, jag kanske blev vuxen.

    Funktionalitet är en mycket diffus fråga. Var system har sin styrka. Om jag jobbar mycket mot MS produkter så är självklart en WP med Office, Skydrive osv en mer funktionell telefon. Likaså om jag jobbar mycket med Google´s motsvarigheter är Android.

    Fast.. nej. Jag upplever inte WP som en "spel-mediamobil". Jämnförelsen med N-Gage tycker jag mer passar Xperia Play och liknande koncept. Men att göra WP till en spelplattform är sanslöst missvisande.
    En iPhone har grymt bättre spelförutsättningar och utbud, utvecklare och mångfalld. Till exempel.

    Sen är Xbox integreringen najs. Men jag skulle mera se det som ett sätt för MS att koppla ihop sina produkter. Något som vi säkert kommer se mer av när Windows 8 börjar komma på allvar. Det är en häftig feature. Men det är ingen ny mobil spelplattform. Det är en social plattform. "Windows Phone sätter människor först".

    Eller så ser vi det som såhär. Köper du en Windows Phone så är den färdigkonfigurerad. Köper du en Android så får du lägga x timmar innan den är brukbar?

    Jag förstår inte din liknelse. Det är mer pill med en Android innan allt fungerar, precis som på en dator. På en konsoll fungerar allt direkt, precis som på en Windows Phone. Målet var att spela?

    Då måste jag erkänna att jag väljer gärna den smidigare vägen.

    Men hur du får in nytta i det hela förstår jag inte? Hur gör du mer nytta med en Android vs Windows Phone? Snackar du om någon speciell feature? Ur jobbsynpunkt med exchange osv. så skulle jag även om jag inte är helt erfaren på området säga att WP är ett minst lika bra allternativ.

    Allt handlar alltid om prioriteringar.
     
  20. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Yes, det är just den sidan som låg nere igår kväll. Skall testa när jag kommer hem i eftermiddag igen. Tack ändå!

    Precis. Man saknar vissa saker. Men valet mellan att köpa Wordfeud för 24:-, eller byta tillbaka till en rootad Android med Adfree, känns inte som ett svårt val :)

    Det där stämmer inte. Självklart går det, och det måste man, jämföra OS med OS. WP7 är i mina ögon helt överlägset Android i operativsystemjämförelser. Det finns appar, och funktioner genom appar, man saknar men OS mot OS vinner WP7 enkelt.

    Vad kan du göra med en Android som du inte kan med en WP7? OS:et alltså. Inte appar. För det var OS mot OS du jämförde nu.

    Fast det där stämmer inte heller. Spelar gör jag inte med min telefon. Kanske lite Wordfeud men det stannar där. Jag använder det jag har uppfattning om att de flesta använder sina telefoner till nu för tiden. E-mail, SMS, samtal, Facebook, någon blogg, ta kort och surfa på nätet. Att sedan spela är enkelt på den, och bra med XBOX-integration, är bara bonus. För mig i alla fall.

    Detta stämmer ju till viss del. Lever man för att ändra på teman, widgets och annat så är WP7 värdelöst. Du kan göra något alls egentligen. Spelkonsoll vs dator är en bra jämförelse så länge Android är datorn med programvara som inte riktigt är färdigkonfad än.

    För mig var valet enkelt.

    Jag ville ha en telefon som fungerar under alla omständigheter. Jag orkade inte med att det var nån app som inte fungerade. Inte heller att det laggar då och då. Visst flyter high-end-telefonerna på bra med Android men min flickvän har en SGS2 vilken, även efter uppdateringen, inte känns lika solid.

    Sen är Lumians byggkvalitet något så fruktansvärt bra... Det drar inte direkt ner betyget.

    Jag hade tills för tre dagar sedan siktet inställt på en Xperia S. När jag såg att telefonen inte riktigt reagerade på hårdvaruknapparna längst nere kände jag att jag inte orkade med Android just nu. Hårdvaran måste komma ikapp mjukvaran. Eller tvärtom...