Ah, gamla fina Svensson-kortet där igen.
Nej, lite bättre motiveringar kan ju inte skada.
Min uppfattning, ur ett rent test-perspektiv är följande:
Systemet kan vara värt att testa, framförallt om du kan göra det kostnadsfritt genom att byta ut DHDn.
Däremot bör man vara inställd på att man får en "Xbox-Phone" - det är ingen "Android-dödare" och slår inte det systemet - utan här talar vi om ett helt annat koncept som inte riktigt bör jämföras.
Jämför man det rakt av med Android vinner Android överlägset på sin öppenhet och funktionalitet.
Windows Phone 7 kör man för att få något som enkelt uttryckt är en Xbox i fickan eller rättare sagt en spel-mediamobil. Tänk just en Xbox med telefondel och mediaspelare så blir perspektivet rätt.
Ytterligare en variant är att tänka på Nokias ursprungliga N-Gagekoncept, alltså en mobil med inriktning mot spel och nöje.
Ur den synvinkeln tycker jag att bytet kan vara intressant. Upplevelsen, ur Xbox-perspektiv betraktat är utmärkt, systemet flyter på bra och hubbarna är klart behändiga för den användning det passar bra till.
Däremot är det som sagt något helt annat än Android, är man det minsta inne på att anpassa mobilen - då är INTE WP 7 det man väljer. WP 7 väljer man för att få en låst, strikt konfigurerad miljö, ungefär som en spelkonsol vs en dator. Skall man spela s.a.s är konsolen enklare, är man däremot ute efter nytta vinner datorn. Ungefär så kan man sammanfatta Android vs WP 7.
Allting handlar om prioriteringar, personligen hade jag bytt och samtidigt uppgraderat på Android-sidan med en ny lur. D.v.s kört WP 7 för Xboxandet s.a.s (framförallt om jag redan har en Xbox) och Android för övriga göromål.
Click to expand...