Windows Phone 8X by HTC

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av nox, 5 nov 2012.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Eftersom det har startats en tråd för Nokia Lumia 920 tänkte jag att det var på sin plats att även skapa en för HTC 8X.

Jag var tidigare helt insnöad på Lumia 920 men har nu börjat snegla mot en 8X istället.

Några andra som går i tankar kring att införskaffa sig HTCs WP8-flaggskep?

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag gillar den skarpt, men 16 gb klarar jag mig inte på tyvärr. Annars är den snygg och väldigt intressant med sitt fantastiska ljud!

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Står och är sugen på den här. Är rädd att den är för stor bara. Men det är nästan bara jag som vill ha en telefon under 4" nu för tiden :P

4. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du vänjer dig snabbt! 4" kan jag aldrig gå tillbaka till, inte en chans. 4.3" är helt ok dock!

8x verkar som sagt grym, jag tycker designen är snyggast av dom tre stora. Hade det funnits mer lagring hade jag nog slagit till. Vet man med sig att man klarar sig på 16 är ju saken nästan klar i mina ögon.

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Designen är ju bäst. Jag gillar den mycket mer än Nokias. Min Lumia 800 är skitsnygg men jag tycker inte att den verkar lika snygg, designen alltså, på en större telefon/yta. Jag hoppas att jag har fel och ändrar mig när jag ser telefonen i verkligheten!

16 i utrymme funkar för mig. Kör knappt egen musik utan bara Spotify och film kollar jag på min dator eller TV. Förutom musik ifrån Spotify på 2-3 GB (offline-listor) har jag bara foton och filmer ifrån kameran :P

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Håller med om att den helt klart är snyggast av de tre! 16 GB klarar jag mig på, vet inte ens vad jag ska göra med så mycket lagringsutrymme :). Bilder och filmer får lagras genom Skydrive och musiken kommer att streamas. Vet inte vad jag skulle vilja ha in mer på min mobil :-)!?

Sen har vi förvisso det här med att man går miste om en del Nokia-exklusiva appar, men det kan man kanske leva med.

Jag håller med om att den är för stor! Hade helst sett en premiumtelefon under 4" (även på Androidsidan). Var inne ett tag på HTC 8S just p.g.a. storleken men upptäckte att den saknade frontkamera vilket är ett måste nu när Skype är integrerat!

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Blir så förvånad när folk, oftast iDrones, klagar på att 32 gb inte räcker. Alltså vad fan? Allt synkas med molnet. Musik genom Spotify, XBOX Music eller liknande tjänst. Film genom Netflix eller liknande tjänst. Kort skickas upp till Skydrive, Dropbox eller liknande. Film är inte så kul att titta på i en telefon. I do not get it :P

Det vanliga problemet jag också har :P Vill ha high-end under 4" men det verkar svårt. Hoppades på SGS3 mini men den blev som vi vet bantad. Det är väl bara inom WP man kan köpa kvalitetslurar som alltid fungerar och flyter med mindre skärm. Typ som Lumia 800.

8. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

32Gb menar jag också är nog. 16 hade varit okej om jag kunnat streama musik etc hela tiden. Men eftersom jag ofta är utomlands är det svårt att hålla. Skulle bli 30kr per låt i Sydkorea. Då får dom vara extremt bra.
    Men nej jag förstår inte heller behovet av mer än 32. Är W8 bra alltså? Stått och vägt länge men har svårt att lämna min Rays geniala format.

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Exklusiva appar är hemska, jag avskydde det redan på Android och jag gillar det inte nu heller. Det är illa nog att man blir låst till en viss plattform, då vill jag inte bli låst till en specifik tillverkare inom den plattformen.

Hah, man får alltid försvara varför man gillar lagringsutrymme! Jag hade tidigare ett sjukligt samlarbeteende och hade därför oerhört många cd-skivor. Dessa rippade jag till flac och mp3 innan jag sålde dom. Det i kombination med:

-Utbudet på streamingtjänsterna (Xbox Music verkar bättre iaf)
    -En ren principsak att jag vill ha kortplats
    -Tillverkarnas fula metoder att ta hysteriska summor för mer lagring i telefonen
    -Säger du upp Spotify har du inte en enda låt kvar trots att du har betalat 99 kr i månaden
    -Jag reser mycket och datatrafik är dyrt
    -På android finns emulatorer för ex PSX, då är det en fördel med utrymme! Jag hoppas detta kommer till Windows också.

För övrigt så älskar jag Google Music, där har jag alla mina mp3:or i trevlig kvalitet och streamar utan krångel. Ska jag gå över till streaming är det den typen av tjänster som gäller först och främst. Ge mig felfri streaming från Skydrive (kommer det fungera i Xbox Music?) så är jag glad.

Edit: Är det inte bättre med så mycket utrymme som möjligt? Ni MÅSTE ju inte fylla era hårddiskar/minnen? Det är lättare att ha "problemet" för mycket lagring än för lite.

Last edited: 5 nov 2012
  10. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På vilket sätt kände du dig låst i Android?

Det lär du få finna dig i eller hur hade du tänkt att du inte skulle hålla dig till MS system och struktur med WP som OS?

Tycker du att det är konstigt?
    .

Med tanke på att du brukar få försvara din syn på vikten av lagringsutrymme, så kan man ju fråga sig om folk i allmänhet tycker 32 gb är för lite? Du vet ju att det är minst sagt sällsynt med polare som har sprängfulla 32 gb-lurar.

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, nä jag är lite annorlunda kanske. Har också vart en mp3-samlare förr i tiden. Nu tog jag dock bort allt och frilade typ 1 tb utrymme :P Jag lyssnar kanske på mer mainstream-musik än vad du gör. De mesta som jag lyssnar på, säg 95%, finns på Spotify. Resten kommer jag åt via Youtube på datorn och inte alls, eller om man rippar till mp3, på telefonen.

Varför jag är negativ till utrymme har väl inte så mycket med att jag inte förstår vad man kan använda det till utan mer att jag inte vill betala för massa utrymme i onödan :P Som tur är finns det ju oftast billigare varianter av telefoner med mindre minne.

12. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nja jag lyssnar allt mest på mainstream jag också, mest diverse hårdrock (Metallica/GNR/Tool etc.) och rap (ej dyngan på topplistorna nuförtiden då) och mitt problem med Spotify är att mycket av det jag gillar inte finns eller är censurerat vilket förtar nöjet. Därför skulle det passa bra om MS kom med någon egen variant av Google Music, jag läste något rykte om det (musikstreaming från Skydrive) men har inte hört något mer. Någon mer som vet?

En polare var på Gamex-mässan förresten (WP-modellerna fanns där) och sa att både 920 och 8x låg fint i handen! Dock föredrog han 8x något mer men det var hugget som stucket verkade det som. Låter jäkligt bra för HTC och Nokia att telefonerna var uppskattade av en sån Apple-fanboy som min kompis.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Men vad är det du ska göra? Streama musik från någon musiktjänst eller ska du ha dem på luren? Google Music är väl en väldigt begränsad molnbaserad streamtjänst? Vad är det du vill uppnå, kunna lyssna på dina favoritlåtar som du laddar ner på luren, eller streama? Du pratar om att minnet är viktigt och i nästa sekund vill du streama?

Jag förstår inte riktigt problemet? X-box Music är inte att tänka på?

14. lAlAz0r

lAlAz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Varför väljer ni H8x istället för Lumia 920? Jag kommer enbart välja den för priset då Expansys säljer den för 4300.

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Varför välja en telefon du inte vill ha för att den kostar en dryg tusenlapp mindre? Det är ju inget i sammanhanget.

Jag har beställt både Samsungen och 920 för att veta vilken jag kommer behålla. Bara att köra ångerrätten sen.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vet du vad Samsungen ligger på där?

Edit: såg nu att den inte var prissatt där.

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag väljer HTC 8X främst p.g.a. storleken men även för den mycket lägre vikten.
    Sen är jag en sucker för design och anser att 8X är den snyggaste av de tre flaggskeppen.

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vi har ju Sony Xperia SX - min favorittelefon på pappret :-)! Tänkte importera från Japan men vägrar en telefon med ful operatörslogga precis ovanför skärmen :)!

Absolut, hade en version av telefonen med mer lagringsutrymme funnits till samma pris som versionen med mindre hade jag såklart tagit den med mest minne :). Men precis som Dark Diggler säger så är det ju en kostnadsfråga, jag tycker det är onödigt att betala för sånt jag ändå aldrig kommer att använda. Hade jag köpt en iPhone exempelvis, hade jag således valt den telefonen med minst minne och också köpt den billigaste varianten :).

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Men varför beställer du 920 när du sa att du bestämt dig för Ativ då det inte fanns någon anledning att inte köpa den. Sedan har du DUBBELT lagringsutrymme.

Han som du quotade satte priset främst. Du verkar prioritera GB. Hur kan du ens tveka mellan 920 och en som är både billigare och har DUBBELT utrymme?? o_O

20. lAlAz0r

lAlAz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag uttryckte mig lite dåligt men kan säga så här ifall de kostat lika mycket hade jag valt lumian. Men när den kostar 1500kr mindre så tycker jag det är en riktigt bra kompromiss man får lite sämre skärm och kamera, tycker jag läst någonstans att alla WP telefoner ska få Nokia maps men jag kanske är ute och cyklar? : S Har H8x 4g?