Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nej du gick in i försvarsställning och drog paralleller som inte hörde dit eftersom jag eller artikeln inte jämförde med något.

Det tyckte jag var helt onödigt.

Skickat från min Sony Z1 Compact

2. Droid55

Droid55 Guest

Det enda jag tänker på är när jag uppge mitt fulla namn eller undertecknar något med mitt fulla namn. I de allra flesta fall nöjer jag mig med kalla mig Rebecka eller något alias. Jag försöker i största möjliga mån undvika uppge mitt fulla namn, inte för att jag inte kan stå för saker jag skriver, men jag vet också att saker kan misstolkas och jag kan ändra åsikt med tiden. Speciellt som ung lär du ändra åsikter flera gånger. Det jag då tänker på är att det inte är bra om t.ex. potentiella arbetsgivare hittar något gammalt. Även om det kan kännas fel att de ska snoka i ditt privatliv så är det ett faktum att de numera googlar på en. Jag tror det enda stället jag gått ut med namn var på Facebook (har inte Facebook längre) men var väldigt noga med vad jag skrev och försökte även göra allt oåtkomligt för icke vänner.

Det här känns dock långt ifrån verkligheten. Säljer mig till högsterbjudande? Jag är väl medveten om min aktivitet på nätet och kan liksom inte hitta något som vore användbart till något. Hur menar du med sjukförsäkring? Hoppas verkligen att vi inte blir nya Amerika...

Ja, jag skulle kunna visa mina vänner min webbhistorik och nej, jag låser inte toalettdörren (hemma). ;)

3. Droid55

Droid55 Guest

Hur kan det inte höra till saken att påpeka att även Google och Apple övervakar dig och kan missbruka sin position? Speciellt eftersom folk tydligen verka bry sig om detta och reagera över liknande artiklar (finns flera, inte minst om Google).

Att du sen tycker det var onödigt får stå för dig. Bara för du tycker något är onödigt så betyder det inte att andra tycker det.

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du upplevs väldigt stissig i ämnet iaf.

Om jag säger att äpplen får dig att få ont i magen gissar jag på att du inte skulle säga "Haha, som om päron eller bananer vore bättre?"

Two wrongs don't make a right ;-)

Skickat från min Sony Z1 Compact

5. Droid55

Droid55 Guest

Absolut inte. Fast när en negativ artikel försöker framställa Microsoft i dåliga dagar känns det fel att inte nämna att konkurrenterna inte är ett dugg bättre.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Då hoppas jag att du är konsekvent nog att hoppa på WP på samma sätt när du ser en artikel om Google eller iOS nästa gång :)

7. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ett litet förtydligande bara. De stora har våra namn och adress. De samkör macnr på moderkkortet T ex . Ett ex bara. Om du har Yahoo mail och surfar med Google eller Android. Det är samma företag. Använder du ditt namn i mailen så har de den. Du knyter din Facebook med en mail adress. Det går att jobba med ipnr,ditt sätt att skriva,gps,koppling till mobilnr och adressböcker. Så här jobbar Fra,Nsa och Google ,Facebook. De privata gör det för att de kan och ju mer de vet om dig desto lättare att sälja reklam. De statliga gör det för du kan ju bli ett hot mot någon någongång. Det är bara att inse att man är Pinpointad.

Sent from my Wp8 device using Tapatalk

8. Droid55

Droid55 Guest

Nu har jag inte läst många artiklar om Apple men däremot om Google. Brukar reagera på samma sätt. Jag litar verken mer eller mindre på något av företagen. Däremot är jag inte orolig över bevakningen. Vi kan förstås trycka på lagar som ska skydda oss men tills dess tänker jag inte oroa mig och fortsätta använda den plattform jag föredrar.

9. Droid55

Droid55 Guest

Vet inte om det här var något riktat till mig men när jag menar att jag inte uppger mitt fulla namn så är det för jag inte vill vara sökbar i sökmotorer. Det betyder dock inte att jag t.ex. inte har en mailadress med mitt namn som givetvis gör att Google i detta fall vet mitt namn. Det är inte Google, Microsoft eller Apple som jag inte vill ska veta mitt namn (eller adress) utan mer att folk t.ex arbetsgivare inte ska kunna söka på mitt fulla namn och läsa massa strunt. Själva mitt namn och adress finns ju att få tag på, det är inte det som det handlar om.

10. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jaha, då har man lämnat Android efter många år och hoppat på Windows Phone 8 tåget. Anledningen var först att Nokia 1520 (och 1020) går att använda utomhus i stark solljus. Även till att se på film. Vet inte vilket trolleritrick Nokia använder.

Visste om innan att systemet är enormt låst så att IOS är rena inställningsdrömmen. Tror tyvärr att det kommer bli WP: s fall till slut. Men den dagen den sorgen.

(Fast har kvar min gamla Samsung S som pod-spelare. Liten och passar bra i bilen).

11. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är helt omöjligt att kunna få en tydlig överblick över alla, och kunna få en profil på alla, då folk byter nr, majoriteten av världen har inte FB, och det går inte ens att kunna hålla koll på alla som de vet på förhand är kriminella, då brott sker dagligen och långtifrån alla klaras upp. Så om de inte kan penetrera en redan given grupp, så kan de givetvis inte få grepp om den stora massan heller.

Ok, han som låg bakom Silkroad skulle nog inte frontat nätet med sitt riktiga namn, men han var ju minst sagt ingen dussinkille.

Dessutom har en del, många busar, kändisar, och annat folk som vill vara anonyma, en FB som front, och en annan som de har och endast de som ska veta om den är de som vet. Så dessa kontrollorgan ska inte alltid vara så säkra på att det som de ser är reellt, utan det går att vända på det i många avseenden.

12. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Välkommen!

13. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Ni som har lumia1520, vad tycker ni om modellen??

mvh jensa

14. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro

Jag älskar den :) Använder både den och min 5S, ibland är den lite för stor.

Läser du lite längre bak i tråden så har jag skrivit mer om vad jag tycker!

Tapatalkat från min Iphone

jeensa gillar detta.
  15. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Tack för svar, måste leta i tråden om fler åsikter. Funderar att byta min note2 mot 1520.
    man måste ju ha stor skärm :-D

mvh jensa

16. Bussmicke

Bussmicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur då enormt låst?

Bussmicke
    www.bussmicke.se

17. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Glömde fråga, är det trådlös laddning som std på 1520?

mvh jensa

18. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro

Ja, QI är inbyggt så länge du inte köper en amerikansk Lumia 1520.

Tapatalkat från min Iphone

jeensa gillar detta.
  19. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

hmmm blir mer å mer lumia sugen :-/

20. Hunter78

Hunter78 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    303