Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

1. Droid55

Droid55 Guest

Du verkar helt missa min poäng. Det handlar inte om 4G eller 3G etc. Det handlar om Internetanslutning. Jag är tvungen att bära med mig en dongel, router eller använda min telefon som hotspot när jag inte har Wi-Fi. Wi-Fi finns inte överallt. Visst, om du bara sitter på café, skolor, arbetsplatser osv. så är det lugnt. Jag tänker mer när man är ute på vift eller kanske ska till stugan och vill slippa ta med sig sin router.

Vissa har ju gott om pengar.

2. pjm1891

pjm1891 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    866
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
  3. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Sålde min Samsung Edge och behöll min 930.
    Ska få en Iphone 6 på jobbet så har inte användning av två värsting mobiler.

Det är något med Windows mobile som jag gillar.
    Har fastnat stenhårt sedan jag köpte min första 925.
    Har varit lite hatkärlek till OSet, har nog stört mig mest på att det saknas appar. Typ till banken och till hemlarmet...

Kör senaste WM 10 builden och måste säga att jag är jävligt nöjd. 10 är mycket mognare än vad 8.1 är.Det finns självklart mycket som fortfarande kan bli bättre.
    OSet har stor potential och som nämnts i tråden tidigare tror jag med att Microsoft har något stort på gång.

Har haft 925, 1020 och 930. Alla modeller i två omgångar. Alltså 6 Windows mobiler på två år. Där mellan mängder med aneroider och Iphones.
    Så nog är jag fast...

Ser framemot 950 XL. Är kameran så enorm som den sägs vara så är det ett givet köp.

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den blir lika portabel med dongel som utan, för du har väl i dongeln i när du bär den?

Jag kör delning, så det blir smidigt för luren ska ju med ändå. Blir nog en dual sim denna gången, så man kan surfa utan att störa sig på hur mycket det drar, utan köra ett rent surf-sim. Booken kommer användas och luren kommer man ju köra som bara den, Continuum drar väl också surf misstänker jag.

5. Droid55

Droid55 Guest

Jag ogillar ha en dongel i datorn. Speciellt när den transporteras eftersom man kan stöta till den och fördärva kontakten.

Sen gillar jag inte använda min mobil som hotspot. Det drar på batteriet och kan göra den onödigt varm.

Dock blir det ingen Surface för mig hur som helst.

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Skrev fel, glömde ett 'inte', alltså- du har väl inte dongeln i när du bär runt den.

Jag som har Surface kommer känna direkt om Booken är det jag söker, kan inte tänka mig något annat med tanke på vad som hittills framkommit.

7. Droid55

Droid55 Guest

Tänk så stor betydelse ett ord kan ha. :)

Bra du känner dig säker på din sak. Då är det bara att slå till när tillfället ges.

8. pjm1891

pjm1891 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    866
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Avbokade min 950xl idag. App situationen är allt för dålig. Får se vad det blir i stället. En 6s+ kanske, orkar ändå inte hålla på med roms och sådant längre ändå, kör min 6edge utan root.

9. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Hmm, om inte det redan finns så är det ju på gång att utvecklare till Android och Ios ska kunna porta sina appar till windows med endast några knapptryck. I samma program de använder för att programmera sina android och ios appar.

Så jag tror att appgapet kommer försvinna under 2016.

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

yeah well.. TJENA säger jag det handlar knappast om några knapptryck det rätt mycket mer gediget än så.
    Lättare ja absolut men det återstår att se om någon ens bryr sig nämnvärt om plattformen.

Kalven gillar detta.
  11. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror definitivt att gapet kommer minska, man behöver inte 300 miniräknare, Android har ju ingen bra kalender då ingen modell har äkta Glance, så deras blir ju oanvändbara, blivit så förbannat mycket mindre driftig på Android, ingen info kommer till dig, du måste söka in i luren och in i appen, inga live tiles där inte, inga Glance-viktiga skärmar, det enda Glance det är S6 Edge med pytteliten oläsbar text på sina kanter. Patetiskt.

w10 verkar bli underbart, nu är ju den inbyggda block.funktionen ruggigt bra, snacka om att man kan blocka en jobbig kompis snabbt om han ska retas när hans lag leder i CL, eller liknande :)

Skype och meddelande-samgåendet ser ut att bli lysande, just hur man kan välja så snabbt mellan att hålla igång vanliga ex Tele2, och samtidigt, från samma app chatta, ringa, videosamtal, och även komma åt allt från låsskärmen, finns ingen som har bättre notifikationscenter än W10, vilka har notes, vpn,tysta timmar, Cortana etc. Grymt, det som var så uselt innan. Kör senaste, 10581, och det verkar som att det är en 10586 på väg ut, den som var nyligen på PC, den som verkar vara RTM-versionen, du kan messa, ringa från pc, tror att W10 kommer bli ett OS att räkna med och det ordentligt. Finns inget mer OS du kan personifiera, ingen har Tilesen exakt som du, alla appar ser likadana ut på de andra OS, har samma rom.

Bara det att alla med Android rootar och kör olika roms säger ju hur populärt Android är, inte alls, därför alla ändrar, är ju nästan ingen som kör Android i dess rena form. Därför det var så klockrent av MS att köpa upp Cyanogen, som mer eller mindre var Androids ansikte.

Android utan Samsung och utan Cyanogen blir ett jävligt mycket tristare OS, med sin sjuka individ-övervakning.

W10 blir det det perfekta mellantinget, inte lika vidöppet som Android, och inte lika Stasi-stelt som IOS, dessutom är synken sett över hela plattformen oslagbar, de andra kan inte koma ikapp där då den ena har ett helt annat OS i hemmen, där inifrån måste du börja äga, så MS är jävligt tryggade. Den andra har inget OS värd namnet inom pc-världen. MS blir dessutom ledande med sin 950, vilken annan lur har samma specs?

Gates vinner. Nu har de världens i särklass överlägsnaste plattor, deras Book äger mac book, de tar liksom mark överallt.

13. Droid55

Droid55 Guest

Fanboys, you gotta love them. :P

Cupcakes, Ara och neddie gillar detta.
  14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

I dont even... Haha :)

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kul att man är en supporter när det heter fotboll, men diggar man nåns stil inom tekniken, då är man en fanboy.

Jag gillar inte LG, men jag köpte den feta OLED-skärmen, för grymma skärmar kan de göra.

Windows är det vanligaste systemet av alla, oerhört få gillar det.

Ni som inte köper det fetaste inom detta, ni måste vara riktiga fanboys, kan tänka er att ha det utan att ha det bästa, då är man en sann anhängare, cred till er :-)

16. Droid55

Droid55 Guest

Glöm inte huliganerna.

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är ju ni det, ni som vill vara med, fast bara på låtsas.

18. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, hur hamnade du på ett Android-forum egentligen? [emoji2]

Apropå Glance så har väl Motorola det? Ser inte riktigt poängen ändå, jag får i princip ut samma sak med en mobil med notification led...

Hoppas verkligen att W10 får fäste, men jag är riktigt tveksam. Särskilt nu när MS släpper alla appar till Android/ios, dessutom i bättre versioner än till WP. Skype och Onedrive var betydligt snabbare och bättre på min Android än på min 930. Märkligt.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är väl inte det minsta märkligt, det är ju det bästa sättet att få dem att få smak för det, att ge dem bra upplevelser, istället för att göra det omvända. I slutändan är det ändå W10 som får de bästa apprna, men ska man locka några så bör man ge det bästa av det man har, för likväl får du inte det så bra i slutversionen av W10. Du kan inte köra mess och Skype integrerat på IOS, du kan inte koppla över från ett vanligt samtal till Skype på IOS, när du är online på IOS med Skype så står det mobile inom parentes, så alla vet att du är inne med luren, något man ex slipper på Android och WM.

MS har köpt upp Cyanogen, det som i praktiken är det folk tror är Android, alla har root och någon ROM, det är så populärt Android är, att alla vill ändra det så det egentligen inte är något Android-specifikt alls kvar.

Hur lyssnar du på musik, ljudböcker lika lätt från Onedrive på Android, som på WM? Oavsett, Google Drive är ju så värdelöst i jämförelse, Icloud ska vi inte prata om.

Molnet, mailen, kalendern, Onenote, synken, Glance, Skype, allt det är klasser bättre, Android har ju ingen kalender som tar infon till dig, du måste själv in och gräva, helt poänglöst, Glance gör att du vet din agenda mycket mycket smidigare. Android är kul, visst, men det är inget du blir driftig på, du kladdar och det blir inget vettigt om du ex är en affärsman. Då vill du ha de stora viktiga sakerna, just de som saknas på ex Android, IOS har iaf en ruskigt bra kalender, och en helt annan synk på sina saker, det är inget du behöver roota och kladda ner, det flyter och du gillar det eller ej.'

Vänta bara när Samsung går över helt till Tizen och MS släpper Cyanogen-modifierade uppdateringar till WM, MS vet vad de gör. Köpt Androids bästa kalender, Sunrise, köpt deras populäraste Rom, Cyanogen, du får se vem som vinner, lägg till Xbox, att du kan ringa, messa, och allt från datorn, det blir något ingen annan har.

PC leder MS lätt, Xbox blev bakåtkompatibelt, oj, där vann MS eller är minst lika starka. Surface är i särklass världens bästa surfplatta, så bra att den är i klass med den bästa datorn. Osv.

Mobilerna blir liksom en bricka i den enorma plattform som ingen annan har.

Jag har nu den nyinkomna builden 10586, nu börjar det verkligen lika något.

20. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Hittar precis ingenting om att Microsoft har köpt Cyanogenmod, bara att de har investerat i Cyanogenmod. Med andra ord, betalat dem för att inkludera Microsoft-appar och det då bara i enheter som kommer med cyanogenmod, inte det som man flashar själv.

Sen varifrån du får att de flesta kör någon custom rom vet jag inte heller, själv skulle jag påstå att fler använder stock än någon custom rom.