Nu börjar W10m ta sig tycker jag, idag kom 14295 och nu kör jag bara Lumia 950 XL, det gick rätt snabbt ändå, först hade jag Lumian hemma, ute i vardagen hade Androiden verktyg som jag var tvungen att ha, sedan kom ju det ganska stora kliv i de regelbundna builds man uppdaterade till, så ett tag körde jag med båda ute, och nu är Androiden avstängd, Lumia har alltid haft elegansen, hårdvaran, och en skön look, men nu med Hello, att Cortana blivit ännu mer mångfasetterad och faktiskt användbar på många sätt, så framstår en modern Android som kluddig och omständig, och det är märkligt egentligen.
Men det där med att man inte vet vilka appar som har tillgång till vad, att man måste ge dem viss tillgång annars kan man inte hämta dem, root, rom, alla tankar kring det, det blir på något sätt virrigt när man får lite distans, jag har aldrig sett det som optimalt, men då det var det bästa av de som fanns, så valde jag det. Men avsaknaden av Glance, en bra kalender, plus samspelet med datorn, som idag kör samma build, de uppdaterar dem samtidigt numera, att man kan ringa och messa från datorn, hela den grejen som nu funkar, och det är enligt mig idag ett mycket bra system. Jag kör inte FB, och allt det så det kanske spelar in, och det kommer uppdateringar framöver, de visade lite nu på deras årliga Build, vissa grejer som jag inte tror finns på någon lur, så det är kul att följa utvecklingen.
Click to expand...