Wireless tether med kryptering påslagen?

Diskussion i 'Ideos X5' startad av cokratex, 11 jul 2011.

  1. cokratex

    cokratex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, har lite problem med appen Wireless tether. Utan encryption fungerar det fint, rätt ok upp/ner fart och kopplar snabbt. Då jag slår på wep krypteringen kopplar datorn nog, men det står "no internet access" och på telefonen dyker datorn aldrig upp.

    Jag har en rootad Huawei ideos X5 med standard rom 2.2.1 och pc med n-standard wifi. Båda fungerar annars bra.

    Hade i början wifi problem, men efter uppdateringen verkar det fungera ok. Tidigare var det problem med WPA2 krypteringen.

    Finns det nån som har idéer vad det kunde vara?
     
  2. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Provat en annan rom? För mig funkar WPA/WEP kryptering utmärkt, kör B160. Kan ju vara något fuffens med orginal rommen eftersom de tog bort tethering funktionen.

    Efter vilken uppdatering?
     
    cokratex gillar detta.
  3. cokratex

    cokratex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har tänkt prova ny rom då cm7 kommer, men den verkar ju dröja. Jag borde säkert pröva nån annan, jag är lite osäker då jag inte gjort det förut. Fast intruktionerna på modaco verkar ju mycket bra.

    Jag uppdaterade firmware från huaweis hemsida då telefonen var ny, den som fanns där var åtminstone nyare än den jag hade från början. Vet inte exakt vad som hände men wpa2 krypteringen har inte krånglat sen dess.


    Edit: Började nu efteråt titta vad jag egentligen satt in som uppdatering, hittar den inte mera på Huaweis hemsida men, har den kvar på datorn, det står att den är

    "HUAWEI U8800 V100R001C00B135SP01 Software Upgrade"
     
    Last edited: 15 jul 2011