Wopad 7" kapacitiv för runt USD 200!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av DrPontus, 14 dec 2010.

1. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Med facit i hand så är jag rätt nöjd över mitt val att avbeställa Woopaden och gå på den något dyrare Huawei S7 direkt istället :) Den har OpenGL, 3G (med voice) och Market i från början. 2300 kr fick jag ge.

2. Swedroidman

Swedroidman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Oki hehe men VEM vill ha en tablet med Resistiv skärm utan multitouch?

Bara kolla reviews, alla som testar klagar alltid på dom resistiva skärmarna, är ju bara gamla fotorams skärmar som dom gjort om till touchpaneler :P

Wopaden har fungerande market från början med, och tar hellre capacitiv skärm utan OpenGl stöd, istället för att behöva använda stylus penna på en nyköpt tablet för 2300:-

Skärmen har inte fått så bra kritik på Huawei S7

"But the biggest problem was probably the screen, which derStandard describes as “cheap.”

The Huawei S7 has a 7 inch, 800 x 480 pixel resistive touchscreen. It doesn’t support multitouch, and the reviewer felt that touch input wasn’t very precise — even with a stylus"

http://liliputing.com/2010/08/huawei-s7-android-tablet-reviewed.html

"Android really was designed to be used with your fingers, not a stylus."

Last edited: 23 dec 2010
  3. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Sant, men jag kan ändå göra mycket mer med en S7 än med en Woopad, så jag får väl ta det med resistiv skärm helt enkelt. Ryktet säger att det kommer en S7 med capasitiv skärm för ungefär samma pris i början av nästa år. Vi får väl se om det stämmer.

4. Swedroidman

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Japp men får hoppas den är bra ändå med den resistiva skärmen och att du blir nöjd.
    Lägg gärna ut lite bilder och info sen när du får den och skriv vad du tycker. Lär vara redigt nice med Capacitiv skärm om den kommer med det.

God Jul!!!

5. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Hur har det gått med era Wopads nu då? Ni är väl några stycken som både fått dom och börjat använda dom nu?

Själv fick jag min Huawei-platta idag, en Ideos S7. Är lite förvånad över formatet, den är mindre än jag trodde och väldigt tung, men det läste jag mig till innan att den skulle uppfattas som tung. Launchern är Huaweis egen och den tar lite tid att vänja sig vid, tyvärr fungerar inte Widgets med andra Launchers på denna platta (än). Resistiv skärm är ju som det är, jag kan inte sticka under stol med att denna platta varit mycket trevligare med en kapacitiv skärm. Men trots skärmen (som för övrigt är väldigt ljusstark och visar bra färger) så måste jag säga att plattan är helt ok. Ljudet är HÖGT, bilden bra, batteriet verkar kunna vara rätt ok med och det faktum att den har 3G i sig gör den svårslagen i det prissegmentet. Den är snabb och bra, Angry Birds (och andra spel) fungerar perfekt, det inbyggda stödet som man kan luta plattan på är suveränt. Har bara haft den en halvdag än och kan inte säga mycket mer än så här än. Jag är nöjd trots den något höga vikten, resistiva skärmen och det faktum att när bilden visas stående (en hemsida eller liknande) så blir den något ihoptryckt och avlång.

Någon med Wopad som kan skriva sina tankar om den?

6. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Vad betyder den totala tystnaden från er Wopad-köpare/användare? Är ni så nöjda att ni bara kollar film, spelar m.m. på plattorna hela dagarna och inte surfar på forum längre, eller är ni så missnöjda att ni inte ens törs berätta om dom?

7. funkis_jackson

funkis_jackson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Reggade mig precis efter en tids smygläsande här.
    Jag fick min Wopad i handen igår, och kan inte säga mer än, satan vad nöjd jag är att jag avbeställde min tidigare pad och tog hem Wopaden istället!

Skärmen är kristallklar, har bättre bild på Wopaden än min Samsung LEDtv utan tvekan.
    Gedigen byggkvalité i allmänhet, dock diskutabel känsla på kontakten till laddaren.

Fick med laddare, Euroadapter, HDMI-kabel, USB-kabel, hörlurar och ett resetangentbord.

Inget speciellt att säga om själva operativsystemet, Android 2.1 somsagt och det funkar som det skall göra.

Här är det jag fann riktigt imponerande, min 3G Huawei-dongel funkar perfekt med Wopaden.
    Koppla in, klicka i Usb Host läget, ställa in VPN, sen var det bara att surfa med 3G.
    Drar dock en del ström, men uppskattar batteritiden till en 2-3 timmar med 3G surfen igång.

Angry Birds fungerar somsagt inte, det startar, ljudet funkar men bilden är helt åt pipan, precis som 95% hamnar utanför skärmen.
    Möjligen att en update i framtiden kan råda bot på detta, andra spel har jag dock haft lyckade försök med.
    GPUn är i klenaste laget dock, men för priset kan man inte få allt.

Den största nackdelen jag funnit hitills är avsaknaden utav en Home-knapp, men det är mest en vanesak.

Har förövrigt redan dundrat in Flash 10.1 i Wopaden, och bytt launcher till LauncherPro. Alla widgets och dyl funkar precis som dom ska.

720p filmuppspelning fungerar helt utan framedrops, 1080p har jag inte försökt mig på än.

I det stora hela, för 1300kr kan man inte få en bättre pad enligt mig!

Let the modding commence!

8. Swedroidman

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Brorsan och jag är också mycket nöjda med våra Wopads. Skärmen är grymt bra, reagerar lika bra som på en polares Ipad. Kapacitiv skärm är ett måste :)

Liten Sammanfattning

+
    Skärmen
    Batteritiden
    Klarar att spela upp alla medieformat jag testat
    720p flyter på perfekt även via HDMI till tvn
    Priset
    Multitouch
    Bra byggkvalité
    Android Market
    Att spelet Squibble fungerar http://www.androlib.com/r.aspx?r=squibble (Tycker det är bättre än Angry birds)

-
    Räckvidd på WLAN
    Skärmen är inte centrerad i skalet

Last edited: 31 dec 2010
  9. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Fråga angånde Flash 10.1 på en Android 2.1-platta... Det borde inte fungera, eller installationen går nog bra, men browsern vet inte vad den skall göra med Flash-innehållet även om du installerat Flash 10.1? Det borde resultera i Flash-lösa webbsidor? Eller var det med en Flash Lite med Wopaden så den vet att den skall skicka Flash-innehåll till externt program? Flyt i så fall. Min Huawei-platta skall enligt utsago inte fungera med Flash, det är Skyfire som gäller om man vill se Flashfilm.

Kul annars att höra en snabb och positiv snabbrecension av Wopaden! Någon mer?

10. funkis_jackson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt varför det funkar [SVAR: Det funkar inte], tänk på att min Wopad är en WR701, inte en CT7001.
    USB-Host ska väl inte heller fungera i Android 2.1, eller har jag missat något?

Men funktionen finns att aktivera, och den fungerar riktigt bra. Dock är den menyn på Engelska trots att jag kör Svenska på Android.
    Möjligt att tillverkaren själv moddat lite?

Skärmen är mycket riktigt inte centrerad, men knappast något som hindrar funktionaliteten utan är mest en visuell nackdel som kan tyckas vara lite fult.
    Dock inget jag tycker man hänger upp sig speciellt mycket på.

Återkommer med mer utförliga svar angående Wopaden i den mån jag hinner modda den, för den kommer moddas, och det ordentligt.
    Jag har redan funderat på hårdvarumodifieringar.

Last edited: 30 dec 2010
  11. funkis_jackson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har min Wopad varit igång i snart 2 timmar och 30 minuter med 3G-dongeln igång.
    51% Batterinivå kvar, och detta är förns andra laddcykeln!

Och nu är min budgetrecension klar:
    Finns överst på http://www.vardagsskribenten.se/

Last edited: 30 dec 2010
  12. Swedroidman

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Har fixat en film på min Wopad!

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/POrlHcSlfws?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/POrlHcSlfws?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

13. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Bra recension, men du vet väl att höga odds=liten chans... ;)

14. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har beställt en jag också. Tänkte att jag kunde använda den i väntan på vad som dyker upp på ces mässan. Kommer att använda den till eböcker, film och surf tror den kommer duga bra till det. Fråga dock, är det någon som testat med en usbdisk?

Sent from my bläjd using tapatalk!

15. Swedroidman

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Nice att du beställt en med, du kommer inte bli besviken kan jag lova :)
    Har kört med Usb minne och det är bara att dra på USB host läget så hittar Wopaden minnet direkt. Hade en massa 720p musikvideos och det var inga problem att spela upp dom från minnet.

16. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nej jag menade inte usb minne utan en usb hårddisk åker ut på havet ett par månader och behöver ha med all media.
    Sent from my bläjd using tapatalk!

17. Swedroidman

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Bra Spel som fungerar på Wopaden :)

Abduction: http://www.androlib.com/android.application.com-phil-abduction-jzEi.aspx
    Gratis versionen: http://www.androlib.com/android.application.com-phil-Ctt.aspx

Squibble: http://www.androlib.com/android.application.com-masshabit-squibble-paid-qtFqB.aspx
    Gratis versionen: http://www.androlib.com/android.application.com-masshabit-squibble-free-qxFqi.aspx

Bubble Buster: http://www.androlib.com/android.application.com-skitapps-bubblebuster-qFqxm.aspx

Crazy Bird: http://www.androlib.com/android.application.com-droidhermes-birdjump-qnnwC.aspx

Uppdaterade Apps:

Nya Android Market kan laddas ner här, bara installera över det gamla.

"Here is the link for the new android market working on 2.1 android
    http://netload.in/dateigJ7xbGHqu9.html

Please clear cache before installing and install as a regular .apk"

Nyaste Youtube från Gingerbread har grabbarna på Xda fixat så den funkar på 2.1 Eclair.

"Download:
    - http://ul.to/emt639
    - http://www.mediafire.com/?ql6v72qia20wkh7

You have to remove the default YouTube app before you can install this one over.

18. funkis_jackson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Oj, den missen såg jag inte!
    Tack för att du sa till.
    Kul att du gillade min klockan 5 recension iaf!

19. funkis_jackson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Swedroidman:
    Tittade på din film på Wopaden precis och måste säga att din Wopad framstår som betydligt söligare än min?

20. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan vara Youtube med så får den att framstå som söligare.

Kommer det komma customroms till denna tror ni? En del spel tycks ju flyta på också. Laggar Squibble?
    Funderar på att beställa denna iaf men det vore bra med 2.2 då Adobe Connect finns till det.

Edit* Någon som vågar prova på Neocore eller någon annan benchmark?
    Tack på förhand.