Word-filer på Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av Bodhisattva, 1 okt 2012.

1. Bodhisattva

Bodhisattva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag har ett MS Word-dokument på cirka 300 sidor på en Windows-dator. Detta vill jag ska vara tillgängligt lokalt på 2 st Samsung Galaxy Tab 2 10.1.

Originaldokumentet kommer att uppdateras med jämna mellanrum på PC:n och sedan vill jag ha samma uppdateringar på de två plattorna. Jag vill kunna dra och släppa filen till plattorna som vilken extern enhet som helst. Är detta möjligt utan några extra program på PC:n? Kommer jag åt mappstruktur och filsystem?

När dokumentet väl är på Tab:en behöver det endast kunna läsas och vara sökbart. Jag har övervägt att konvertera det till PDF och använda Adobe Reader, men det känns onödigt att behöva konvertera varje gång en uppdatering har skett.

Moln- eller nätverkslösningar är inte aktuella. Dokumentet får ej komma i orätta händer. Plattorna kommer inte ha någon som helst uppkoppling.

Jag har aldrig använt Android men tror och anser att lösningen borde vara lättare i kombination med en Windows PC än t.ex. en iPad.

Tacksam för svar

2. marcusorwen

marcusorwen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Plattan kommer fungera som ett USB-minne när man sätter i den via usb i datorn (om du har rätt drivrutiner, installeras automatiskt i vista/7).

I Taben så ska det finnas ett office program (Polaris Office) som du sen bara leta reda på dokumentet i Tabens interna minne (som i tex windows).

Notera att Taben syns i den här datorn som en enhet och sen när du går in där får du ett val på antingen interna minnet eller SD-Kortet (om du har ett i).

Hoppas det kommer till nytta.

Bodhisattva gillar detta.