Jag spelar inte Wordfeud, men undrar om det alltså är så att man i princip har hur stor betänketid som helst? Jag har spelat en del Betapet, det är ju mer "riktiga" alfapet-regler (bara orden i grundform etc), och där har man ju begränsad betänketid, det spelas ju i realtid. Där kan man ju också spela på datorn (även mot folk som kör mobilversionen).
Jag är väldigt glad åt att det inte finns något fusk att tillgå. Det betyder att ingen kan anklaga mig för att fuska!!
Hade wordfeud installerat på min arc, sen tog jag bort det nu vill jag installera det igen men kan inte hitta det på market via mobilen och när jag kollar via datorn då är inte appen kompatibel med arc!! vad har hänt och hur löser jag mitt problem??
skillnad på att "fuska" genom att ta hjälp utav en ordbok gentemot att använda en app som genererar ord åt en. Det sistnämnda tror jag inte finns på svenska. Inte märkt av någon som fuskat helt uppenbart iaf.
Jag vet i alla fall att NE har en korsordshjälp, där man alltså talar om hur långt ordet är och skriver in de bokstäver man vet, så får man upp en massa förslag som passar in. (Jag fick nåt gratis abonnemang på NE förut och då använde jag den funktionen rätt ofta.)
De sätt att "fuska" som finns på svenska är lyckligtvis inte som de utstuderade som finns på engelska. Det finns ju träningsverktyg för korsordsträning. Och ordlistor finns ju. Men man måste jobba för mycket för det. Jag tycker att man lär sig mycket enklare genom att spela och lägga på minnet det som motspelaren lägger som man inte känner till. Sen finns det ju en massa konstiga förkortningar som är bra att lära sig som går igenom Wordfeud's ordlista. Som; PC CD EX AG AU Jag hoppas också att det inte släpps något renodlat fusk. Om jag skall vara mycket mindre ödmjuk än vanligt så är det så att jag vinner c:a 7-8 av 10 matcher. Och ingen kan liksom anklaga mig då. Det skulle förstöra spelet totalt. Förresten, en rackare som stör är att jag aldrig lyckats hitta någon bokstavskombination på två bokstäver som slutar på B. ;-)
dB står för Decibel inte Dolby... Fler lite konstiga korta ord i wordfeud som kan vara bra att kunna: AD JE (finns med i SAOL i uttrycket "herre min je"...) TV
SCROPPLE! Going through words like they were melted B-U-T-T-E-R (46 points) Nyligen uppdaterad för wordfeud, finns även på svenska. Förlåt.