World Quiz, min forsta androidapp!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Robr, 25 apr 2012.

  1. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag blev nyligen klar med min forsta androidapp. Det ar ett enkelt spel dar man helt enkelt ska peka ut de lander som efterfragas pa en karta. Den innehaller aven en highscore lista som jamfor bade spelare och olika landers medelvarden.

    Jag har endast testat den pa en galaxy spica och i emulatorn sa beratta garna hur den fungerar pa nyare telefoner med hogre upplosning. :)

    Hoppas ni gillar den och kom garna med forslag pa vad som kan goras battre.

    Har kommer lanken till play store:
    https://play.google.com/store/apps/..._result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5icm9vbWUiXQ..

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu har jag laddad ner och testat! Imponerande! Den var riktigt bra och rolig. Jag gillar geografi.
    Det var inte så tydligt när man "gissade" fel och det kom upp ett nytt land. Hur många gissningar har man? Nu tror jag att jag gissade fel ett par gånger och så byttes land utan att jag uppmärksammade det.
    Jag skulle kunna tänka mig en enklare svårighetsgrad: de länder man har gissat rätt på markeras med landsnamn så man kan använda uteslutningsmetoden.
    Den hängde sig en gång :(
     
  3. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man har 3 gissningar, men jag märkte att den inte byter land förrän efter 4 så det måste jag fixa.
    Det där med en enklare svårighetsgrad låter som en bra idé. Kan dock bli svårt att få plats med ett landsnamn på alla små länder, men man kanske kan markera det länder man gissat rätt på med en annan färg. Vilken telefon har du förresten?
    Var hängde det sig och under vilken karta?
    Jag märkte att det hängde sig på min systers telefon för att minnet tog slut :(.
    Tack för feedbacken:D
     
  4. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    SE Xperia Neo. Android 2.3.4? Kommer inte ihåg vilken karta det hängde sig i, kanske nordamerika. Minns inte riktigt förfarandet men det var nog mitt i ett spel när jag valde ett land skulle jag tro.
     
  5. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror du det kan ha varit när du hade prickat in alla länder utom det sista?
    Isåfall har jag fixat det nu. Jag la även till 3 svårighetsgrader.

    Laddar nog upp den nya versionen senare idag, ifall du har lust att testa den :).
    Hur ser texten ut på din telefon förresten? Jag testade den på min systers telefon och då blev texten med frågan väldigt liten av någon anledning.
     
  6. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tror inte att jag hade prickat in så många länder.
    Texten var faktiskt väldigt liten på min telefon också.
    Jag ska ladda ner och testa senaste versionen.
     
  7. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, tack. Jag har inte laddat upp den än.
    Men jag ändrar nog textstorleken då också :)
     
  8. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så nu ligger den nya versionen uppe :)
     
  9. daljian

    daljian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. daljian

    daljian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska shifta Toasten mot en ny direkt när man trycker in nästa val för att slippa fördröjning mellan faktiskt val och vad som visas i Toasten.

    Märkte inte först när landet byttes. När man väljer fel på tredje försöket färgas landet rött som man tryckt på, men även det rätta landet. Kanske skulle dessa länder (de som avslöjas) ha en annan färg än rött(fel svar) och blått(rätt svar)?

    Annars kul spel, och säkert perfekt för de som just nu sitter och pluggar länder :)
     
  11. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, tack för att du testade appen :).
    Ja det har du rätt i, tänkte inte på att toasten inte försvinner när man skickar en ny toast.
    Du är inte den första som klagar på att man inte märker när den byter land. Tror du det skulle vara bättre om man visade den nya frågan mitt på skärmen i 1-2 sekunder eller något?

    Jag kanske skulle kunna ändra så att alla länder som är avslöjade blir en och samma färg oavsett om man svarade rätt eller fel på det landet, frågan är vilken färg, kan ju testa att bara tona ner dom till en lite mörkare/gråare grön färg.

    Jag har tänkt att släppa en ganska stor uppdatering ikväll/imorgon, så då kan jag ändra det du sa tills dess.

    Ska kolla in din app senare med, måste bara lägga in 2.3 i mobilen först ^^
     
    Last edited: 9 maj 2012
  12. Robr

    Robr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stor uppdatering!

    Hej
    Nu har jag lagt till en ny uppdatering, där även information mode fungerar.
    Det ger dig information om landet du klickar på från CIA Factbook eller US State department.