WWE stock rom 2.03 ?

Diskussion i 'Legend' startad av efex, 20 jul 2010.

  1. efex

    efex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Försökte flasha med RUU_Legend_HTC_WWE_2.03.405.3_Radio_47.39.35.09_7.08.35.21_release_130330_signed.exe men det är fel Customer ID så det avbryts. Finns det någon nordisk motsvarighet eller är det OTA-uppdateringarna som gäller? Är inte intresserad av att roota, så ingen lektion om det tack ;)
     
  2. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det här lät intressant, att kunna grejsa utan att grejsa med krångelrootning.
    Skulle jag roota så skulle jag fukka upp telefonen, det är jag övertygad om.
    Jag skulle behöva en dadda som på bebisspråk guidade mig.
    Jag har försökt snoka efter info om det du snackar om, men ej funnit något.
    Snokar väl fel, helt enkelt.
    Kan du berätta lite kort om vad flashning och det är, och vad man får iom en sådan?
     
  3. efex

    efex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    att flasha; man uppdaterar (alt. nedgraderar) programvaran i telefonen som sitter på flash-chipet (ROM-minnet). Jag vet faktiskt inte exakt vad som ska vara bättre i verion 2.03 jämfört med 1.31 men det jag läst är att telefonen ska kännas lite snabbare. Men har gett upp detta nu, väntar istället på android 2.2 till Legend som "ska" komma nu detta kvartalet. Den kommer ju komma som OTA-uppdatering, dvs. telefonen kommer meddela när det finns en updpatering och man behöver inte pilla i något själv (föruton att klicka på acceptera-knappen på skärmen) ;)

    Har dock haft en rootad Magic innan (dvs. är inte helt ovan vid det)så har börjar fundera lite på att roota denna nu. Speciellt nu när det kommit enkel programvara för att skapa ett goldcard (postade länken i HTC Allmänt-delen av forumet). Kännsw lockande att testa Cyanogens Android 2.2-rom :)
     
    Last edited: 22 jul 2010
  4. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ah, OK..
    Då är jag med i matchen ett tag till :)
    Tack för infon.
     
  5. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    WWE borde vara rätt för dig men afaik så är 2.xxx nån annan bas så du ska nog köra in 1.3xx av WWE.

    Men jag tror det fungerar om du kör med ett goldcard (del av rootningen men inte root i sig, inget du egentligen flashar lr så bara ett SD kort med nå speciella grejs på), så kan du köra in 2.xxx om du vill utan problem.

    Men nu går det ju att downgrada 2.xx till 1.3xx om du vill roota i framtiden såvida inte nån kommer med en ren 2.x root.