X10 eller Nexus one

Discussion in 'Allmänt' started by Göktytan, Mar 28, 2010.

1. DalaRille

DalaRille Youth Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Galaxy Tab S 10.5 LTE
    Multi/Dual/Tripple-touch??? Kan inte någon vänlig själ förklara varför man måste ha det?
    Hur ofta använder ni det? Och till vad? Jag kör en Spica 2.1 och är nöjd med att kunna
    peka på det jag vill. Har svårt att förstå denna multi-hysteri? Please enlighten me.

2. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur ser det ut med rootmöjligheterna på de olika telefonera? Är alla rootade?

Jag funderar också på att köpa ny lur, men jag vill ha möjlighet till att ta skärmdumpar, tethering och lite andra grejor som åtminstone förr krävde root.

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Att skriva SMS går såååååå långsamt utan multi touch, speciellt om man är van vid att skriva som Fantomen på sin ajtouch. Det händer rätt ofta att jag trycker på nästa bokstav innan jag "släppt" förra vilket gör att telefonen inte registrerar det trycket. Det är väl det "enda" som jag blir irriterad på när det gäller avsaknaden av multi touch.

4. DalaRille

DalaRille Youth Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Galaxy Tab S 10.5 LTE
    så multitouch är egentligen bara en funktion för att skriva "qwertyuiopå" jättefort?
    känns fortfarande överskattat. ;)

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

X10an är den enda som inte är rootad av dessa

6. djjokke

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Inte bara det nej. Men om man som jag skickar nära 5000 sms i månaden så spelar det ganska stor roll :)

7. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast med en telefon som har dualtouch bör du kunna skriva SMS som du gör på din ajfån. Jag skriver måånga SMS och gör det snabbt utan att använda multitouch. Det handlar förmodligen om vana och tajming.

8. djjokke

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jo det har faktiskt blivit bättre sen jag flashade in den 2.1 ROMen jag kör nu, så nu har jag ändå hyfsat tempo :cool:

9. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Går du på recensioner så är det Desire & Nexus One >>> Sony Ericsson X10.

+ för HTC
    Multitouch (Multi betyder 2 eller fler, precis som att flera betyder mer än 1)
    Snabbare telefoner tack vare software
    Bättre byggkvalité
    Bättre skärm i normala förhållanden
    Något mindre och robust
    Sedan har nexus one snabbare uppdateringar och får allt som google erbjuder först
    sedan har Desire bättre interface och bättre sociala integrationer
    ungefär 200mb mer ram minne
    Radio (men man kan nog få det på sina lurar med X10)
    Trackball/pad

+ För X10
    Något bättre kamera
    Om du har Tre som operatör kan man glädjas åt att den stödjer 10mb internet och inte 7.2 som resten av branchen.
    Båda är extremt dåliga i direkt solljus men x10 kanske har 15% av sin kapacitet medan Nexus har 5%.

Alla 3 är bra telefoner men jag ser inget alls som talar för X10 förutom Kameran men Htc:arna har bra kameror dom med för i grunden är alla 3 dåliga 'kameror' men SE är bara mindre dålig.

Last edited: Apr 5, 2010
  10. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr så finns det ju inte någon android mobil med riktigt grym kamera än.

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Antar att du menar hastigheten. att ens komma upp i hälften av 7.2 är ju som att vinna på triss.
    Att lyckas utnyttja alla 10 får du nog bosätta dig under en mast och mars måste stå i direkt vinkel med pluto,jupiter och venus ien kvadratiskt kvadrant helt fylld med salamimackor

12. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt recensioner så är byggkvalitéten bättre på X10 men det är ju svårt att säga tills det att Desire t.ex kommer ut med en färdig produkt. SE har ju dock (iaf enligt mig bl.a) alltid har bra skit utanpå tekniken :D

Sen interface så är det ju rätt personligt. Rätt svårt att se det som ett minus eller plus faktiskt då två personer sällan gillar precis samma saker.

Ser man sen till att vi iaf några dagar per år har sommar så vill man ju även kunna använda telefonen under den tiden. amoled-skärmar har ju blivit rätt dissade för detta och sen visade väl ett test att inte nog med att den är dålig i solljus den är även dålig på detaljerna? Inget jag vet så mkt om dock men va det inte engaged som gjorde en djupdykning på detta? Desire har väl även kvar 3g-buggen?

Sen mycket av skillnaderna (iaf de viktiga om man läser runt) ligger på mjukvara och X10 är SEs första android så de har mycket kvar att lära men de har även sagt att de kommer lägga ner mycket tid och uppdateringar på deras UX. Den som lever, och har en X10 lär ju få se hur X10 ser ut framöver. X10 is pretty också <3

13. djjokke

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Glöm inte att du måste vara i ett vakuum också :cool:

14. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

15. Trident

Trident Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nån sida verkligen skrivit att X10 har bättre byggkvalité än Nexus?

Från swedroids test lät det så här

X10 Kvalitén är det däremot lite si och så med, då vi – och våra vänner – alla upplever telefonen som aningen plastig. Detta är för all del inte konstigt – telefonens skal är trots allt tillverkat i plast – men det hade kunnat vara bättre. Vidare knirrar och knarrar det litegrann då man klämmer på telefonen, vilket förstärker det “plastiga” intrycket en smula. Vi vill dock poängtera att X10 ingalunda håller låg kvalité – vi hade bara förväntat oss lite mer av en telefon i den här prisklassen

N1 Chassit är konstruerat i ett enda formfräst stycke metall och baksidan består av plast med en typ av teflonbehandling som enligt HTC skall stå emot både repor och fingeravtryck. I relation till tidigare Android-telefoner som vi testat så spelar Nexus One definitivt i en högre division -- telefonen känns lyxig

Desire är ju samma skal som en N1 så den lär ju inte ha sämre byggkvalité när den kommer.

16. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Börjar bli gammalt det där nu iofs och har diskuterats en del om huruvida han som gör den där recensionen är ett spån eller inte.

Ja faktiskt, eller inte i direkt jämförelse men har och finns recensioner som har gett X10 högre betyg än Desire. Tidningen "Allt om Android" gjorde det t.ex senast där den får snäppet bättre än Desire och är likvärdig med N1. Vilket bör vara väldigt konstigt om Desire och N1 är lika :)

Det finns även fler som har gett X10 höga "toppbetyg" som är bättre, aningen bättre eller likvärdiga med både Desire och N1 men visst finns det även de som ger X10 sämre. Slutsatsen man bör dra är väl iaf då att X10 knappast är dålig och då i klass med både Desire och N1. Att det sen finns måndagsexempler eller helt perfekta recensenter vet vi ju även om också.

Personligen så kan jag inte relatera till Swedroids slutsats om kvalitéten då det exemplar jag prövat av X10 kändes mycket bra och där har jag inget att klaga på. Desire och N1 kan jag personligen inte säga nåt om.

17. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Nu blandar du ihop Desire och N1. Desire fick samma betyg som X10. N1 fick något lägre.

18. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nope, gick och hämtade tidningen för att kolla om det nu va så att jag hade fel men jag har fortf rätt ;) Tidningen är precis vid min sida :)

Betyg X10: Sidan 13
    Betyg Desire: Sidan 18
    Betyg N1: Sidan 27

19. cnord

cnord Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har fel. Min tidning säger 86% till N1, 90% till Desire och X10 respektive.

20. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror ni båda missade nåt. Jag pratar om kvalitétsbetyget, inte totalbetyget :) Annars vad gäller totalbetyget så stämmer det.

X10 får där 9
    Desire får 8
    N1 får 9

EDIT: Tyvärr kan jag förstå att det är lätt att missa vad jag pratade om då man måste läsa från Tridents kommentar på det jag skrev lite innan.

Last edited: Apr 6, 2010