X10 har gått sönder brutalt efter 2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Katze, 4 nov 2010.

1. Katze

Katze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag hade en brandad 1.6, med telenor. Jag unbrandade med en metod nämnd på XDA för att kunna uppdatera till 2.1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=828163

Efter någon dag klappade min WIFI ihop, igår kväll så dog allt nät. Får varken 3g eller 2g kontakt nu, det kommer lite ibland, sen försvinner det. rött X vid bar indicator. Sim kortet funkar i annan telefon, snälla Swedroid, hjälp.

2. yallsostupid

yallsostupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

prova med att Telenor skickar inställningar via sms kanske hjälper?

http://www.telenor.se/privat/kundservice/installningar/adc.html

3. Katze

Katze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälper inte. Den har funkat sen söndags, först nu den blivit såhär.

Någon som vet hur jag rebrandar den till telenor? Redan revertat till 1.6 igen. Ska skicka in den på garanti

4. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag skulle nog använda SEUS för att göra en fabriksåterställning/ reparation av programvaran i din telefon.

Du kan också mata in inställningar själv i telefonen för mms och internet medmera.
    Däremot att Wifin klappat ihop låter märkligt. Den har ju inget med ditt abonnemang att göra.

5. Katze

Katze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tvivlar på att du ens läst första posten, den är debrandad, och har varit 2.1 men är nu revertad till 1.6, alltså löser en SEUS ingenting då den bara uppar mig till 2.1 igen.

Dessutom funkar SIM kortet i en anna telefon, som jag skrev. Så det är inte telenors fel. Tror nått i luren är pajat därför skulle jag vara tacksam för tipps om hur jag rebrandar telenor.

6. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det står uttryckligen i den information som Sony-Ericsson lämnar om uppdateringen till 2.1 att det inte går att gå tillbaka till 1.6. Det kan ju innebära att saker blir totalt fel i hur saker funkar....

7. Katze

Katze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det hade varit en trolig förklaring om inte felet uppståt i 2.1 och det var därför jag revertade, vilket för övrigt går om man använder x10 flasher

8. toffe

toffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet inte hur man gör för att branda igen men har du testat återställa till standardinställningar? Eller tror du att det är hårdvarufel?

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

OK! Jag läste slarvigt. Har dessvärre inga tips alls. Det finns mycket som går att göra, som att revertera som du säger. Men det finns ju inga garantier för att det man gör på "djupet" i systemet inte kolliderar med annat när man gör ändringar. Hoppas att du hittar en lösning!

10. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tyvärr så får du nog vänta till Telenor släpper sin 2.1 så du kan branda tillbaka till dom och sedan lägga in deras 2.1.

11. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Hittade artikel på unofficial x10 blog om detta. Där fanns en Telenor branded firmware som du kan ladda ned. Instruktioner hur installera finns där också.

http://www.xperiax10.net/2010/04/14/debrand-your-xperia-x10-tutorial/

En guide för att unbranda och debranda. Vet ej om det funkar, men infon kommer från XDA
    Här är tråden från XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8896723#post8896723

Här är en tråd med massa fingerprints.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826875

Hoppas detta kan hjälpa dig på vägen. :)

Last edited: 4 nov 2010
  12. Katze

Katze Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu löst det. Jag gick från 2.1 till 1.6 unbrandad med hjälp av X10 flash tool. Därefter rootade jag den, gick in i default.prop och ändrade fingerprint till en telenor generic, därefter körde jag SEUS och ominstallerade och är nu telenor brandad. Eller ja, verkar så iaf, har med Telenor Navigator, SVT play and so on, känns rätt original som jag minns den. Så nu åker den in på garanti.

Tack för alla tipps och att ni tog er tid att skriva!