Problem: X10 laddar inte?

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av baxee, 26 jan 2012.

  1. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Hejsan, har en Xperia x10i som jag försöker ladda men när jag går in på inställningar > Om telefon > Batteristatus: Laddar inte även fast jag har den ikopplad och den gula lampan lyser, och jag stänger av den, så startar den och så visas en laddnings ikon. Är de batteriet som är trasigt eller vad är det?? tacksam för hjälp
     
  2. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 379
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Kan vara glapp i usb-kontakten, testa att sätta i den och vicka lite lätt på den för att se om den börjar ladda.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  3. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Testade, var inget, asså de e typ som telefonen vill ladda fast inte batteriet, lampan lyser, den reagerar ju på att laddaren är i.
     
  4. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Ingen som vet? Den började ladda litegrann till 88% i vägguttaget, sen ladda den inge mer. sen körde jag te 17% Sen dog den, försöker ladda, men nu reagerar den inte på laddaren heller, förutom att den blinkar rött, gör den utan sladd med när jag försöker starta..
    fyfan vilken sunken telefon
     
  5. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låter som att du behöver ett nytt batteri eller?
     
  6. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 379
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    jag tror fortfarande,det är usb kontakten. Men känner du någon med likadan telefon testa byt batteri lite snabbt

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  7. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kollade snabbt på nätet. Det finns ersättningsbatteri till X10 för 98:-. Prova att köpa ett sånt att testa med om du inte kan testa någon kompis batteri.
     
  8. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Okej, när jag låter telefonen vara i laddern och bara lägger den där, blinkar den rött hela tiden, startar upp typ 10sekunder och kommer förbereder sd-kort, datatrafik har inaktiveras sen dör den.. skumt
     
  9. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om LED blinkar rött är det för låg spänning i batteriet. Jag skulle satsa på att köpa ett nytt då jag fortfarande tror att det är det som är problemet. Telefonen verkar ju ändå reagera och försöka ladda när du sätter i USB-kabeln. Om det interna motståndet i batteriet blir för stort, som det kan bli när batteriet antingen är gammalt eller trasigt, klarar inte batteriet att ta emot någon laddning. Därför varnar telefonen för att batterispänningen är låg.
     
  10. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Med största sannolikhet batteriet. Hade liknande symptom på syrrans x10i. Köpte ersättningsbatteri från www.hittabatteri.se och måste faktiskt säga att det är bättre batteritid med det än med original! Vill minnas att det kostade 78kr och leveransen var barnsligt snabb! Lycka till!

    Mvh
    Martin
     
  11. blimey

    blimey Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft stora problem med min X10. Börjar ladda, men fastnar på ~80%, men börjar sen "tappa" batteri när laddaren fortfarande är i. Har även haft att den legat och "laddat" en hel morgon nere på 1% utan att dö.
    Laddaren är orginal med ny sladd.

    Löste detta dock genom att köpa en ny laddare. Märkte att när jag lånade andras så gick det bättre att ladda och den började även göra det direkt.
    Gick till teknikmagasinet och köpte en ny SE-laddare där som fungerar klockrent!