X10. Legend eller Desire

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Qurt60, 18 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Qurt60

    Qurt60 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bestämt att min första pekskärmsnalle (kör SE P1i just nu och är supernöjd med den) INTE blir en iFån som alla i min omgivning tjatar om är så oooootroligt bra! Det blir en Android! Frågan är vilken? Lutar åt en av de tre i rubriken.

    För att få rätt svar kan sägas att jag ska använda min nalle i första hand till att prata i telefon med.b I andra hand ska den kunna synka mot min kalender i Outlook (som finns i min Laptop), den ska vara smidig att lyssna på radio i när jag åker till jobbet, den ska vara smidig att skicka några sms ibland, samt lyssna på bra musik när radioprogrammen inte är tillräckligt bra. Det är väl vad jag idag använder min nalle till.
    Det jag nu vill åt med en pekskärmsnalle är att smidigt kunna gå ut på internet och leta nyttiga saker, en bra gps, att enkelt synka mina mejl (outlook) och göra en del andra trevliga saker.
    Jag kommer antagligen inte att använda den som TV i någon större utsträckning även om det säkert kommer att ske när möligheten finns.

    Vilken av X10, Legend eller Desire ska man då välja?

    Storleken har ju viss betydelse. En mindre är ju lättare att ha med sig över allt, en större ger en större skärm. + och -
    Lätthanterligheten och enkelhet att använda är viktig.
    Enkel synkning med Outlook är otroligt viktigt
    Inbyggd radio? Tja, nere i tunnelbanan funkar ju inte radiomottagningen ändå så då kanske webbradiolyssning ändå är att föredra?
    Det är alltså mer en jobbmobil jag är ute efter än en spelkonsoll man kan ringa ifrån.

    Någon som har erfarenheter av alla tre nallarna?
     
  2. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Köpte en Legend till sambon härom dagen. Den uppfyller alla krav du satt. Fördelen mot en Desire och X10 är priset, smidigheten och framförallt: Den är så himla snygg!
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tveklöst Legend ja. Köpte en åt frugan & den fyller dina behov mer än väl & till det du vill göra så känns de andra två lite overkill & med Legend så får du en oöverträffad kvalitetskänsla!
     
  4. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    De är väl inte nå större skillnad i pris mellan legend o desire?
     
  5. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock

    Nä. Men Legenden är mindre, smidigare och snyggare (i mitt tycke).
     
  6. Qurt60

    Qurt60 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer att använda den som jobbmobil. Dvs att ringa med, hämta mejl, synka kalnder mot outlook, skicka ett och annat sms.
    Kommer oxå att gå ut på internet och söka information, lyssna på musik och radio, navigera mig fram till rätt plats osv.
    Däremot kommer jag inte att spela ett enda spel på nallen.

    Någon som använder sin Legend, Desire eller X10 till samma saker och är nöjd med hur det funkar?
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du ska ha en Legend. Om jag inte haft min Hero idag så blev det helt klart en Legend, räcker för mina behov som är typ som dina & jag älskar designen & smidigheten. Nu får ju Hero samma androidversion (2.1) som Legend så prestandan bör bli nåt liknande eftersom det inte skiljer så mycket i hårdvara.

    Vad man kanske skulle kunna önska var att den var nån tusenlapp billigare men aluminiumskalet kanske kostar?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.