X10, Legend eller Droid??

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Qurt60, 17 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Qurt60

    Qurt60 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bestämt att min första pekskärmsnalle (kör SE P1i just nu och är supernöjd med den) INTE blir en iFån som alla i min omgivning tjatar om är så oooootroligt bra! Det blir en Android! Frågan är vilken? Lutar åt en av de tre i rubriken.

    För att få rätt svar kan sägas att jag ska använda min nalle i första hand till att prata i telefon med.b I andra hand ska den kunna synka mot min kalender i Outlook (som finns i min Laptop), den ska vara smidig att lyssna på radio i när jag åker till jobbet, den ska vara smidig att skicka några sms ibland, samt lyssna på bra musik när radioprogrammen inte är tillräckligt bra. Det är väl vad jag idag använder min nalle till.
    Det jag nu vill åt med en pekskärmsnalle är att smidigt kunna gå ut på internet och leta nyttiga saker, en bra gps, att enkelt synka mina mejl (outlook) och göra en del andra trevliga saker.
    Jag kommer antagligen inte att använda den som TV i någon större utsträckning även om det säkert kommer att ske när möligheten finns.

    Vilken av X10, Legend eller Desire ska man då välja?

    Storleken har ju viss betydelse. En mindre är ju lättare att ha med sig över allt, en större ger en större skärm. + och -
    Lätthanterligheten och enkelhet att använda är viktig.
    Enkel synkning med Outlook är otroligt viktigt
    Inbyggd radio? Tja, nere i tunnelbanan funkar ju inte radiomottagningen ändå så då kanske webbradiolyssning ändå är att föredra?

    Någon som har erfarenheter av alla tre nallarna?
     
  2. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har bara erfarenhet av X10, väldigt nöjd med den.
    Men av dina krav att döma så ja.. Du måste ju använda det medföljande bluetooth headsetet vid radion eller webbradio som sagt. Finns ju ingen FM inbyggd i själva mobilen.
    Outlook tror jag Desire är bättre, till X10 måste man iallfall ha tredje parts programvara än sålänge. Ska tydligen vara en aning bökigare.
     
  3. erlandsson

    erlandsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En mycket bra fråga, även Desire finns med i mina funderingar, vilken jag har på reservation hos telehandlaren.
    Skall dock ta och låna kompisens Legend som han kastar ut som arbetsmobil, och som han sa till mig "innan du går och gör samma misstag som jag". Men Oulook är ett krav att den fungerar mot.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.