X10 mini omdöme

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Callahan, 29 maj 2010.

  1. Callahan

    Callahan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Skriv hur ni upplever er X10 mini.

    Min sambo har köpt en så jag har ju givetvis passat på att dissikerat den.
    Har tidigare erfarenhet av HTC magic, Samsung Galaxy och Acer Liquid.

    Mina tankar efter några timmars pillande:
    Skärmen - bra fingerkänslighet men låg upplösning. Är inte alls lika skarp som tidigare modeller jag ägt. Man ser alltså bildpunkterna i skärmen. Trots storleken och upplösningen går det riktigt bra att surfa mycket pga att den är snabb och zoom och panoreringar går smidigt.
    Kameran - Snabb och säker autofokus (i mobilkameramått mätt). Bra med fotolampan.
    Extern högtalare - Det bästa jag hört på en mobil! Man kan faktiskt lyssna på denna en längre stund utan att känna dödslängtan.
    Ljudspelaren - ingen vetenskaplig test men X10 (storebror) fick mig sjukt imponerad, det gör inte X10 mini. Helt ok jämfört med de andra modeller jag testat.
    Snabbhet - väldigt kvick och utan lagg eller "konstpauser". 600 mhz funkar jättebra och med tanke på skärmens storlek och upplösning. Den har väldigt lite ram-minne men jag misstänker att med SE's home-variant som endast tillåter en ha en widget per sida kan optimera användningen av minnet på ett bra sätt. Gillar SE's hemvariant som tillåter enhandsmanövrering. Textinmatningen funkar bra och jag tror med lite träning kommer det gå ännu bättre!

    Jag tycker denna telefon är grym. Storleken, priset och snabbheten gör den till en modell som kommer tilltala användare som inte vill ha en stor telefon men ändå en smartphones features.
     
  2. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Köpte en i fredags jag kommer lägga min Htc tattooo på hyllan och använda minin´n istället.

    Helt perfekt telefon.
     
  3. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kort men bra omdöme, tack! Själv är jag supersugen men utan HTC Sense känns det ändå lite som ett nedköp. Tillhör den lilla skaran som faktiskt tycker att Sense gör mobilen lika mkt som själva Android..
     
  4. lofgren72

    lofgren72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var och kollade idag på X10 mini på Elgiganten. Visserligen funkade det inte att surfa men fick ändå bra koll på kalender, meddelanden och menyer. För mig känns den trots allt för liten, känner att 3,5 tum är minimigräns för mig. Troligen blir det en HTC Desire istället.
     
  5. kmpm

    kmpm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter 2 dagar så kan jag inte säga annat än att det är en fullträff. Visst skärmen är mindre än en X10, Desire eller vilken annan telefon som helst men det är liksom meningen.
    Jag har använt iPhone 3G, 3GS och HTC Hero i jobbet och förbrukat ett antal Nokia, Samsung och Sony Ericsson feature phones under åren men jag måste säga att den här lilla gynnaren har överraskat mig positivt.

    Har inte hittat nån app som inte funkar men grafiken ser misstänkt nerskalad ut i vissa och då kan det försvinna lite detaljer. Jag har aldrig riktigt vant mig vid det fulla qwery tangentbordet på iPhonen då mina fingrar liksom tyckt sakna precision så jag måste nog säga att så fort man lärt T9 lite ord så skriver jag nästan snabbare på denna och det med 1 hand.
    Visst det är dumt men vad är bäst för att skicka SMS när man kör? Enhands med T9 eller släppa ratten helt för att nå alla bokstäverna med två händer.
    Dessutom så är jag inte den som skriver så mycket på telefonen, jag använder mest browser, rss, TITTAR på facebook och twitter och lite annat i diverse små appar.

    Slutsats, tittar du på långfilm ofta i telefonen eller ska ha den som spelmaskin, köp en annan.
    Men för allt annat så räcker den troligen jättebra. Skriver du mycket så kanske du ska vänta på X10 mini Pro men hur du än gör så är det ett bra köp.