X10 Mini Pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av fanofslash, 1 jun 2010.

  1. DonRon

    DonRon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som kör tele2 på sin mini/pro? Tycker det går fruktansvärt segt att surfa med deras mobilsurf. Dessutom kan jag inte sitta i närheten av min dator samtidigt eftersom det för ett jävla störnings ljud ur min datorhögtalare precis som det blir när man får ett inkommande samtal :(
     
  2. brakjoller

    brakjoller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle du i dag kunna tänka dig att byta telefon till en Mini Pro eller gillar du din Mini bättre? Jag har en vanlig Mini och klämde på en Pro på Media Markt i dag. Har funderingar på att försöka lämna tillbaka min och byta upp mig. Men frågan är hur mycket tangentbordet är värt det. Det som jag tror att jag skulle störa mig på är att konstant vrida på telefonen för att kunna skriva på den (eller, måste och måste, men har man ett tangentbord vill man ju använda det). Jag håller med andra här om att tangentbordet kändes väldigt trevligt (för sin storlek), men jag kände också att telefonen blev lite annorlunda i känslan. Kanske inte lika... fast/stabil, eller nåt. Och det är kanske inte så konstigt.
     
  3. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nej, jag skulle inte byta upp mig till Pro, sett till mina behov. Det är ett riktigt härligt tangentbord på Pro, men jag sms:ar inte såpass mycket att det är värt det. Vikten och dimensionerna känns verkligen i handen när man håller Mini i den ena och Pro i den andra. Eftersom webbsidor och Market är tänkt att läsas i stående läge så blir det ju dock en del vridande vid surf, men vid SMS fungerar det ju klockrent. Så för storsurfaren gör det nog lika mycket från som till med tangentbord, för storsms:aren är valet givet. Vad känslan beträffar så tycker jag inte att Pro känns så mycket rackligare som t.ex. M3 beskriver i sin recension. Det är nog den mindre klumpigheten hos Mini som gör att den känns aningen mer solid.
     
  4. brakjoller

    brakjoller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för bra svar! Jag känner mig hyfsat nöjd med att använda T9-läget faktiskt då jag kört det i många år. På något sätt så är jag inte så stressad när det tar lite längre tid att skriva in text - det är ju trots allt en mobiltelefon vi talar om. Vad som dock går att förbättra är sättet man byter mellan T9 och "vanlig inmatning" (kanske med "långtryck" någonstans) samt sättet man "avbryter" ord i T9. Genom att plocka delar av vanliga ord som beståndsdelar i ett annat ord kunde jag på min gamla SE-lur skriva hyfsat ovanliga ord utan att de fanns i ordlistan, men med den implementation X10 Minin har så funkar inte det lika bra. Här måste jag välja ett ord jag egentligen inte vill ha för att sekunden sedan trycka på backspace ett antal gånger. Skall nog skicka en fråga till SE om de inte kan fixa till det där bättre (om det inte redan går, tips mottages tacksamt).
     
  5. jsnake

    jsnake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går att skriva sammansatta ord även på Mini:n. Om du tex vill skriva jättebra skriver du först "jätte", trycker space, sedan backspace och skriver sen "bra". Vad som är coolt är att ordet "jättebra" då läggs in i ordlistan så nästa gång du vill skriva jättebra behöver du inte gå igenom den (något krångliga) proceduren.

    Dock skulle jag fortfarande vilja kunna växla snabbare mellan T9 och "vanlig inmatning" eftersom många ord inte går att skriva alls med T9. Skulle vilja kunna växla mellan svenska och engelska snabbare också.
     
  6. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är inte helt nöjd med T9-inputen faktiskt. Tycker nedåtpil-knappen för att välja alternativa ord är lite i minsta laget och svår att pricka när man skriver med tummen. Om jag skrivit ett ord och satt ett space efteråt, och sen upptäcker att det är fel och trycker backspace ett par ggr, så hoppar inte telefonen tillbaka till listan med alternativa ord utan man är tvungen att hamra sig igenom hela ordet och börja om. Sen retar jag mig nåt fruktansvärt på att smiley-syntaxen inte är samma som här på forumet! ;)
     
  7. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag provade mini pro idag och måste säga att jag blev positivt överraskad (jag har en mini). slidemekanismen kändes stabil och bra och tangentbordet var över förväntann bra.

    ångrar mig dock inte. den är en bit större och tjockare så den vanliga minin är min grej. kul att ericsson har två verkligen bra lurar med lite olika inriktning i detta segmentet.
    det jag direkt hoppas är att de uppdaterar min mini så att tex sms applikationen lägger sig när man vrider luren. överhuvudtaget måste jag säga att många av SEs program vinner i längden. precis när jag fick luren experimenterade jag av bara ... men jag har "kommit tillbaka" till många av grund programmen.
    dock hoppas man ju på förbättringar, tex hur bra hade det inte varit om de kom med en walkman spelare!!
     
  8. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag kör tele2 på min mini och kan bara instämma att det är segt...jag har inte ens 3g-täckning i Malmö där jag bor...skandal!:(
     
  9. Gislason

    Gislason Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Pro och är nöjd med tangentbordet, tycker definitivt att det är värt det, tycker den extra tjockleken och tyngden i pro ger en bra stadga i handen och den är fortfarande liten och lätt.

    Däremot är jag imponerad över hur lätt det går att skriva med touchskärmen och t9, funkar ju hur bra som helst när man skriver meningar, däremot är det bekvämare att skriva adresser och sånt man bokstaverar med tangentbordet. Sen är det ju självklart skönt att skriva sms på det, men jag tycker att vanliga minin är fullt godkänd utan tangentbord, imponerande lösning.